For høj pris for udskiftning af opvaskemaskine

Hejsa

Jeg skal have afmonteret min opvaskemaskine og tilsluttet en ny - men der skal også lige skiftes et element under køkkenvasken, da et håndtag er kalket til.

Jeg har spurgt en enkelt VVS'er, og han gav et prisoverslag på ca. 2500-4000 kr.

Er det en god pris? Umiddelbart tænker jeg, at det er lidt højt sat?! 
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
vil sige at 500 ,- er en rimelig pris , hane 75,- og en halv time + kørsel
Jeg ville nok bare finde en der er tæt på dig, og betale for forbrugt tid..  et tilbud/overslag skal jo dække over alle tænkelige udfordringer, der måtte dukke op..
Pt. Ligger vvs-priserne på omkring 730,- inkl. Moms per time, her i 4700..

Alternativt selv skifte det😉

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hvis det kun er fordi hanen er kalket til udvendig, kunne du prøve at omvikle hanen med en klud vædet i eddikesyre og lade det sidde i en times tid.

Jo men………
Nu er det jo i kbh-området du skal have det gjort, så prisen du har fået er for en vvs’er fra det område tænker jeg.
Og hvis firmaet du har kontaktet ikke normalt udfører sådanne opgave, har du fået en pris der i visse brancher kaldes en “prohibited price”, som er en pris der skal indikere at man ikke er interesseret i opgaven. Man burde bare sige nej tak.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det stykke arbejde er da noget man får lavet for regning altså forbrugt tid og materialer. Det er efterhånden sådan at man skal have til bud på to søm. Hvad er det der gør at kunden mistror de håndværkere, der skal udføre en simpel ting.
bredkers pris er nok lige i underkanten.

fase
Annonce
bredkers pris er definitivt for lav.
Lad os høre hvilken branche bredkers, der lister sig som håndværker, er i, og hvor mange timer om ugen han sælger(til kunder, direkte eller via arbejdsgiver).
Vær desuden opmærksom på at 1ste og 5te time købt ikke koster det samme. Så afregningen for den time der er brug for bliver lidt dyrere end de gennemsnitspriser vi ofte taler om.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 03-09-2022 15:03:17

bredkers pris er definitivt for lav.
Lad os høre hvilken branche bredkers, der lister sig som håndværker, er i, og hvor mange timer om ugen han sælger(til kunder, direkte eller via arbejdsgiver).
Vær desuden opmærksom på at 1ste og 5te time købt ikke koster det samme. Så afregningen for den time der er brug for bliver lidt dyrere end de gennemsnitspriser vi ofte taler om.

 Dvs. du kan køre hen til kunden, slæbe en opvaskemaskine op på 4. Sal, skifte en kuglehane, afmontere en gl. maskine, montere en ny, montere køkkenlågen på den intergrerede maskine, slæbe den gamle maskine ned i bilen sammen med embalagen fra den nye, køre den på genbrugspladsen og skrive en faktura på 1 time?

 Vi har alt for få oplysninger til at kunne svare på om prisen er for høj.




Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 03-09-2022 15:15:53

JohnLarsen skrev den 03-09-2022 15:03:17

bredkers pris er definitivt for lav.
Lad os høre hvilken branche bredkers, der lister sig som håndværker, er i, og hvor mange timer om ugen han sælger(til kunder, direkte eller via arbejdsgiver).
Vær desuden opmærksom på at 1ste og 5te time købt ikke koster det samme. Så afregningen for den time der er brug for bliver lidt dyrere end de gennemsnitspriser vi ofte taler om.

 Dvs. du kan køre hen til kunden, slæbe en opvaskemaskine op på 4. Sal, skifte en kuglehane, afmontere en gl. maskine, montere en ny, montere køkkenlågen på den intergrerede maskine, slæbe den gamle maskine ned i bilen sammen med embalagen fra den nye, køre den på genbrugspladsen og skrive en faktura på 1 time?

 Vi har alt for få oplysninger til at kunne svare på om prisen er for høj.

Nej superdiy, den opgave Chaos beskriver er “afmonteret min opvaskemaskine og tilsluttet en ny” samt udskiftning af en kuglehane.
Kørsel og varer efter behov, samt de ekstraydelser du synes er passende, kommer derudover.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
bredker skrev den 03-09-2022 08:02:18

vil sige at 500 ,- er en rimelig pris , hane 75,- og en halv time + kørsel

 Ville du HELT ÆRLIGT selv påtage dig den opgave til 500 kr, med eller uden moms?

Jeg mener man skal være noget tilbageholdende med sådanne "gode råd", som er helt ude i hampen.Det giver folk en helt vanvittig forestilling om, hvad ting i realiteten koster.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvor kan I anbefale, at jeg søger efter en VVS'er til sådan en type opgave? Eller er det bare om at søge på google og kontakte hver enkelt? Jeg bor i Helsingør, hvis nogen er interesseret i at påtage sig opgaven :-D
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis