For høj pris for udskiftning af opvaskemaskine

Hejsa

Jeg skal have afmonteret min opvaskemaskine og tilsluttet en ny - men der skal også lige skiftes et element under køkkenvasken, da et håndtag er kalket til.

Jeg har spurgt en enkelt VVS'er, og han gav et prisoverslag på ca. 2500-4000 kr.

Er det en god pris? Umiddelbart tænker jeg, at det er lidt højt sat?! 
Hejsa Jeg skal have afmonteret min opvaskemaskine... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke noget at være bange for. Det er (næsten) ligesom når du mangler mælk eller rugbrød. Find ud af hvem der kan levere og hvad det koster, er det en pris du kan acceptere siger du ja tak, ellers går du videre til næste mulige leverandør.
Opgaven er ikke stor nok til en licitation med et antal bydere. Du kommer bare til at betale for deres papirarbejde.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ok. Tilbage til den tilkalkede kuglehane - kan man ud fra billedet se, at den er kalket til? VVS'eren der skulle installere opvaskemaskinen konkluderede det nemlig bare ved at kigge på det i et par sekunder. Jeg er lidt i tvivl om han bare fyrede noget volapyk af, da han måske ikke gad at bruge tid på at afinstallere og installere den nye maskine.
Bor i Helsingør skriver du, du har ellers skrevet postnummer 2000 🤪
Din beskæftigelse i “om” siger web, så hvorfor ikke prøve kombination hvidevareservice+helsingør i Google?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Har du prøvet som jeg tidligere forslog, at omvikle hanen med en klud vædet i eddikesyre. 
Ellers luk for vandet ved hovedstophanen og skift opvaskemaskinen.
Jeg tror ikke på at eddikesyre fra ydersiden kan fjerne kalken.
Det lille håndgreb på ventilen skal kunne drejes 90o for at lukke for vandet til maskinen. Prøv om du kan tvinge ventilen “til at bevæge sig”.

Søren O
Hvis det er den synlige belægning uden på hanen der menes så er det tegn på en utæthed. Kan den bevæges og evt rør efterspændes så er det ikke noget problem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis