Hvordan og hvor skal de filtre sidde? Genvex 360

Jeg har fået købt mig nogle nye filtre til Genvex eco 360R, men kan ikke gennemskue hvilket filter der skal sidde hvor, og hvilken retning air flow har.

På billedet med anlæg og væg, går slangen fra væggen og ind i hul nr. 1. Se billedet med den gule label. Det er roteret 180 grader da det gør det nemmere at læse. Der står afkastluft på nr. 1 og det forstår jeg ikke da det var aftalen at indsugningen til udeluft skulle tages fra gavlen. Luften der bliver blæst ud skulle ske gennem taghætte.

Filteret i den side af anlægget sidder i en lang sort skinne der når fra top til bund af anlægget. Selve filteret sidder i bunden af skinnen, så det er placeret ud for nr. 3 (udeluft). I toppen af skinne (ved hul 1) er der hul i skinnen, så luft kan passere. Hvis det er korrekt at filteret til indsugningen skal sidde her, hvilken vej går air flow så? Af filtrene fremgår det at det er vigtigt at de vendes korrekt af hensyn til airflow.

Giver det nogen mening?

Det er vanskeligt at forklare når jeg ikke selv kan gennemskue det.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke lige gennemskue det ud fra de oplysninger. Men det er ret let at sætte hånden op ude ved gavlen oh konstatere om det er friskluft. 
Desuden står det på den gule label 2 kolonner. Den første er for venstre monteret anlæg og det andet for højre monteret 
Jeg kan godt se at der er krydset af ved højre monteret, men det skal du være sikker på er korrekt. 
Det er vel principilet lige meget om det er afkast eller friskluft ved gavlen.

Egen historie: Jeg har monteret et anlæg med afkast og friskluft i hver sin udhæng på en smal tilbygning. Friskluft over en del af terrassen og afkast i den anden side over Varmepumpen. Det gik godt indtil man begynder at grille på den del af terrassen   de kunne ikke forstå at huset så pludselig blev fyldt med røg.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok.

Hullet i gavlen er udblæsning. Jeg troede ikke det var nødvendigt med isolering af røret til udblæsning.

Hvis det er korrekt med x i højre version jvnf. billedet så er 1 afkastluft og det passer fint med at slangen fra 1 går ud gennem gavlen.

Så skal kulfilteret vel stadig sidde i 3 udeluft? 

Eller er det helt galt?

Hvis det er korrekt, må jeg kunne følge røret fra indsugningen og derfor regne ud hvordan filteret skal vende i 3 udeluft?


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis