Klar lak sprøjte maling

Hej
Jeg  har repareret en skade på min bildør og sprøjte malet den 3/4 gange med farve og til sidst sprøjtet den med klar lak jeg købt ved Toyota ,
Efter 3/4 lag klar lak er der stadigvæk mat og ikke helt glat nogle steder, jeg har fået at vide at jeg skulle have brugt en 2 komponent klar lak til at få den rigtig gode blank overflade, men det kræver professionel åndedrætsværn som jeg ikke har.
 Har også fået at vide at jeg burde ha brugte en “tac rag” til den sidste rengøring  inden klar lak,
1) skal jeg slibe og rengør den med tac rag og bruge 2K klar lak
2) slibe og rengør den med fiberklud og brug Toyota klar lak 3/4 gang igen
3) rengør den og sprøjte med Toyota klar lak uden slibning

Håber der er nogen der kan svare
Mvh
Michael





 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en 1 komponent lak kan godt blive blank, men det kræver at man får givet så tykt et lag, at den flyder sammen og bliver blank.
Man starter med et forholdsvist tyndt lag, og så 2 fyldige lag, lakken skal være lige netop så "tør" at næste lag ikke løber.
Så det lyder til du har brugt for tynde lag, så bliver det ikke blankt.
Rac tac er for at fjerne slibestøv, og har som sådan ikke indflydelse for hvor blank lakken bliver, men for at undgå knaster i lakken.
Det vil ikke være nemmere, at få blankt  med 2 komponent lak.
Hvis malingen er metalic må du ikke slibe den, men den skal have klarlak direkte ovenpå.
Er det spray maling du har brugt ?

Vi prøver igen, i morgen --
tak for svaret, det er meget nyttige ,
 ja jeg har brugt farve spray maling jeg købt hos Toyota der matchet bilens farve også spray klar lak

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også