Anbefal en ejerskifteforsikring

Overvejer Frida forsikring. Erfaringer søges 
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen erfaring med Frida, men jeg har Dansk boligforsikring, de har været ret ubehjælpelige, og kan ikke anbefales

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Statistikken er god. Men når man kigger på hvem der får flest klager, så husk at sammenligne med markedsandel, dvs. antal kunder/policer selskabet har. Det største selskab vil statistisk set have flere klager, fordi de har flest kunder.

I oversigten viser de hvilken andel selskabet har af det samlede antal policer/kunder og samlet antal klager. I teorien skal %-andelen af klager gerne matche %-andelen af antal policer/kunder.

I statistikken har Gjensidige Forsikring 17,4% af alle klager over ejerskifteforsikringer i 2021. Det lyder højt, men når man sammenligner med, at de har 25,4% af alle kunder er klageandelen faktisk lav.

Dansk Boligforsikring har 38,1% af alle kunder, men en klageandel på 47,7% af alle klager i branchen. Dét er relativt højt!!

Mvh. AllanE
Puha, ejerskifteforsikringer er en jungle og det er sjældent man hører gode ting om dem. Jeg har selv en, men den har været helt ubrugelig indtil videre. 

Den statistik jeg ville holde øje med, er ikke hvor mange klager de enkelte selskaber får, men derimod hvor stor en andel af klagerne, som kunderne får medhold i. Desværre er det normal procedure, at ejerskifteforsikringer afviser at dække det meste til at starte med. Hvis man klager, får selskabet først selv mulighed for at gennemse sagen, og de kan herefter bare afvise igen. Herefter kan man klage igen og få sagen til ankeklagenævnet (eller hvad det nu hedder). Processen kan tage lang tid. De selskaber der herefter bliver pålagt at dække skaden, vil bonge ud på denne statistik. Og jeg ville styre langt uden om dem, hvis jeg skulle vælge. 
Med andre ord: jeg ville holde mig langt fra disse selskaber:
Ja, men det er stadig relativt små tal - der var kun 51 sager i 2021 hvor der blev givet medhold. Så procenterne er ikke nødvendigvis så retvisende, fordi de vil svinge meget hvis bare én sag faldt anderledes ud.

Derudover: Da vi fik tilbud på ejerskifteforsikring var Top Danmark over dobbelt så dyre som Dansk Boligforsikring, som vi endte med at vælge. I vores gamle hus havde vi Tryg ejerskifte og de udbedrede en skade uden problemer. Desværre har de trukket sig fra markedet for ejerskifteforsikringer, fordi det tilsyneladende er en svært marked at tjene penge på.

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 30-08-2022 21:37:11

Ja, men det er stadig relativt små tal - der var kun 51 sager i 2021 hvor der blev givet medhold. Så procenterne er ikke nødvendigvis så retvisende, fordi de vil svinge meget hvis bare én sag faldt anderledes ud.

Derudover: Da vi fik tilbud på ejerskifteforsikring var Top Danmark over dobbelt så dyre som Dansk Boligforsikring, som vi endte med at vælge. I vores gamle hus havde vi Tryg ejerskifte og de udbedrede en skade uden problemer. Desværre har de trukket sig fra markedet for ejerskifteforsikringer, fordi det tilsyneladende er en svært marked at tjene penge på.

 DB orker jeg ikke. Hører kun dårligt om dem. Men intet om Frida, mærkeligt nok

Skal du bruge en udvidet forsikring? Hvis ja, så er der stor forskel på hvordan de enkelte selskaber dækker. 
MagK skrev den 30-08-2022 23:59:41

Skal du bruge en udvidet forsikring? Hvis ja, så er der stor forskel på hvordan de enkelte selskaber dækker. 

 Tænker jeg, ja

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis