Hej
Jeg håber der er nogen som kan hjælpe med forslag til at udbedre revner i gasbeton indervægge, og hvor grænsen går i forhold til store og små revner:-)
Jeg har læst flere af de tidligere tråde om emnet, men tvivler lidt i forhold til hvornår armering med jern bør foretages:-)
Jeg har fundet en guide fra Ytong:
Revner kan udbedres ved injektion med YTONG Revnelim eller ved spartling med YTONG Reparationsmørtel.
Huller pr. 10 cm fyldes op med fix lim.
Samme guide henviser til at større revner kan låses med armering:
Større revnedannelser kan ”låses” med armering, kamstål Ø6 eller lign. Der henvises her til BYG-ERFA (29) 08 04 28.
Jeg har vedhæftet 2 billeder, hvor begge revner er i skillevægge placeret i indbygningsskabe. Derfor er mit krav til finish lidt mindre end en væg i stuen:-)
Væg Nr. 1 har ikke nogen stabiliserende virkning, men er sgu lidt træls og se på. En lille revne blev til en større da jeg lavede nye lofter. Kan godt være jeg var lidt hård da forskallingen blev sat op.
Væg Nr. 2 er en stabiliserende væg mod gavlen. Den blev spartlet på modsatte side for 3 år siden, og her er intet at se efter 3 år. Ikke desto mindre er det måske en god ide med jernarmering på den anden side, eller er det overkill?
Jeg håber der er nogle som har input:-)