Afspærring af ovenlysvindue med glasrude

Vi bor i hus med fladt tag med to ovenlysvinduer. Det ene ovenlysvindue er “åbent” dvs der et hul i loftet på ca en meter hvor man kan kigge op ud af vinduet. Det andet ovenlysvindue er dog afspærret med en glasrude. Dvs konstruktionen er den samme som førstnævnte vindue men man kan ikke kigge ud af vinduet pga en form for forsegling med en glasrude (se vedhæftede billlede).
Fik for nyligt besøg af en tømrer som mente at det ikke var optimalt i forhold til fugten som danner sig ved ovenlysvinduet og som så bliver indespærret af ruden og kan forvolde skade i området mellem glasruden og selve vinduet. Jeg frygter derfor nu at der gemmer sig en dårlig overraskelse hvis man fjerner glasruden som spærrer op til ovenlysvinduet.

Er der nogen som kan fortælle mig om denne ekstra rude er en lovlig installation og om vores ejerskifte/husforsikring kan hjælpe hvis der gemmer sig en slem fugtskade? Hvad ville i selv stille op i lignende situation?

På forhånd tak for råd :)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommer på LDS.
Tag ikke sorgerne på forskud.
Mit gæt er at du kan løfte ruden op i en side af gangen, og så inspicere.
Om der dannes fugt deroppe afhænger jo af mange ting, så derfor tænker jeg du skal derop. Hvis du har kontakt med sælger kan du jo spørge om årsagen til at det er blændet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis