Kan jeg måle om mit antennesignal er dødt?

Hejsa

Jeg har mistet mit kabeltv- signal, og mens jeg venter på Stofa, ville jeg fejlsøge lidt🙂

Jeg tror kablet mellem mig og boksen i ved vejen er skåret over, da der går nogle folk og graver fibernet ned, på vejen. De har haft gravet op lige rundt om boksen. 
Stofa Support melder de kan se at boksen er ok.og vil sende en tekniker ud og inspicere.. Men det tager desværre lidt tid.. 
Så mit spørgsmål er.. kam jeg selv måle (med f.eks. et multimeter?)i mit stik i huset, om der er hul igennem ud til boksen?

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det kan du ikke med et multimeter.
Nej, du kan ikke måle om signalet er dødt, men du kan godt med et multimeter se om kablet er kappet, hvis du kan komme ind i boksen.
Du frakobler kablet til din ejendom i skabet.
Du måler så ohm mellem skærm og centerleder i enden i huset. Den skal være uendelig.
Derpå kortslutter du skærm og centerleder ved skabet. Denne kortslutning skal så kunne ses på multimeteret.
Den metode giver kun info om afbrydelser eller kortslutninger i kablet til din ejendom, ikke om andre beskadigelser.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 29-08-2022 22:01:50

Nej, du kan ikke måle om signalet er dødt, men du kan godt med et multimeter se om kablet er kappet, hvis du kan komme ind i boksen.
Du frakobler kablet til din ejendom i skabet.
Du måler så ohm mellem skærm og centerleder i enden i huset. Den skal være uendelig.
Derpå kortslutter du skærm og centerleder ved skabet. Denne kortslutning skal så kunne ses på multimeteret.
Den metode giver kun info om afbrydelser eller kortslutninger i kablet til din ejendom, ikke om andre beskadigelser.

Hvilket selvfølgelig kræver at du bryder ind i Stofas skab og piller i deres instalation.
Er ret sikker på at Stofa ikke syntes det er nogen god ide ;-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis