Rørføring ifm. etablering af 1. sal

Hej gode LDS folk

Jeg skal bygge en 1. sal på mit hus, der har fladt tag pt. Alt det udvendige bygges af en tømrer og jeg står selv for det indvendige. Der skal kun være værelser på 1. salen. De nuværende udtræk fra mit fyr, emhætte og ventilation fra badeværelser er placeret på steder, der vil være uhensigtsmæssige når 1. salen kommer på. Laver/kan/må man lave rørføring til disse under gulvet? 

Vh.
Jakob 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
emhætte og udsug fra badeværelser kan godt gå vandret i gulve. Men du skal regne med noget forringelse at sugestyrke. Men det kommer jo an på dimension, antal bøjninger og længde. 
Skorsten fra fyret er meget vanskeligere at svare på. Her må du først og fremmest fortælle hvilken fyr der er tale om og eventuelt vise en plantegning. 
Det er dog næsten helt sikkert at det ikke kn gå i gulvet men må tages med i indretnings plan på overetage.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Som jeg læser det er det ikke en skorsten, men afkast fra et gasfyr. Hvis det er tilfældet er er ikke noget problem i at lave det i etageadskillelsen, jeg ville dog for alle 3 rørtræk prioritere at lave dem så korte og lige som muligt. Evt. kan de føres ud gennem facaden.

Selvbygger med stort S. 
Gasfyr aftræk er ofte dobbelt, så den trækker luft ind i samme aftræk som røg kommer ud af. 
Altså 2 rør inden i hinanden. 
Der skal man være varsom med at ændre på aftræks forhold. Det skal justeres anderledes ind.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar. Det er et gasfyr (desværre i disse tider). Jeg vil undersøge muligheden for at føre udtræk gennen facaden i stedet, da jeg nok ikke får ros af konen, hvis røret går gennem det kommende soveværelse…
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis