Udsugning af tørretumbler og badeværelse samtidig?

Jeg er ved at renover badeværelset, som er et lille Københavner-bade. Rummet ved siden af er samme størrelse, men bruges som bryggerset. Rummene er midt i etagen, uden direkte adgang til ydremur eller tag. I køkkenet lige på den anden side af væggen er der dog en ordenligt udsugningskanal fra det gamle emhætte. Meningen er, at den skal genbruges som udsugning til en ventilator på badeværelset. 

Men i fremtiden kunne jeg godt tænke mig at eje en tørretumbler. Den stiller jeg ovenpå vaskemaskinen på bryggerset. 

Er det ikke muligt på den én eller anden måde, at også tilslutte afkast fra tørretumbleren til det samme udsugningskanal i køkkenet? Der skal være nedsænket loft når badeværelset er færdigt, så jeg tænker der skal føres en fleksi-hose fra væggen på bryggerset hen til det samme sted som ventilatoren er koblet på.

Men... så er der problemet at når kun den én ting kører, så vil det "blæse" den forkert vej ud igennem den anden. Er der et eller andet passiv ventil system man kan bruge til så noget? Eller er det bare ikke muligt?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kondenstørretumblere har normalt ikke behov for udluftning.
Stort set alle tørretumbler er i dag kondenserende, og skal derved ikke bruge noget aftræk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis