hej--jeg er sygeplejerske , og har jobbet meget i Norge--der lærte jeg at blande flydende brun sæbe (de kalder det grøn sæbe) med flydende vaske middel, og bruge dette til tøjvask (selvfølgelig i vaskemaskinen). Dette sparer på de efterhånden dyre vaskemidler, og fungerer glimrende (ikke til koge/hvid-vask).
Jeg læste herinde, at det kan ødelægge vaskemaskinen!!,
jeg har gjort dette i årevis--til kulørt vask, og til tider med kun flydende brun sæbe. Min vaskemaskine--fungerer glimrende, tøjet er rent og blødt.