Gips hjørne

Hej venner, 

Nogen der har forslag til hvordan jeg laver hjørnerne på sådan en halvvæg.

På forhånd tak. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ser vel rigtigt nok ud. Skal du ikke bare ha det fuldspartler og slebet?
Jo men jeg tænker de to yderst hjørner bliver meget sårbare? 
Jeg har lavet det med en skinne i metal der blev klippet til så den kunne bukkes henover hjørnet og fortsætte lidt ned.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

De spartelkanter du har på de øvrige hjørner skal du også bare have på det sidste, og så skal der spartles 
Prøv at søg på “stålskinne gipshjørne”. Så kommer der noget frem, også en lille film med Kuno / jem&fix.

Søren O
Du kan klippe kantskinnene af i 45 grader eller lidt under (mere spids). Sætte 4 stk som du har nu, men helt sammen, og en ekstra i forkanten. De to spidse hjørner kan du banke lidt ned med en hammer hvis det er metalskinner, evt slibe det lidt rundt med passende værktøj.

Jeg ville i stedet sætte en træplade, eller noget andet på toppen, som afslutning. Det vil beskytte overside og hjørner.  Jeg ville være bange for at to gipshjørner ikke ville se ens ud. Det bliver også en udfordring at få glasvæv til at se pænt ud i hjørnerne. Det kommer næppe til at ligne en muret halvvæg.

Tilfældigt billede af halvmur med plade i top:

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også