Velfac skydedør ændre til niveau fri adgang

Hej lds.
Håber i kan hjælpe her. 

Er ved at bygge en lidt større garage. Og dertil kommer der en terrasse dør / skyde dør i fra velfac. 
Bundstykket på den er Ca 70 mm, og vil gerne lave den til niveau fri adgang. Og min plan er at sænke den ned i gulvet, og er derved kommet i tvivl om det kan laves så det ikke rådner?? Der er skabt en knast på sokkelen og skåret ud i gulvet. 
Den vil blive fuget udvendig med vindues fuge som er diffusion åben. Og alt bliver lavet skråt under vinduet så hvis vand skulle komme ind vil det løbe ud igen. 

Havde også tænkt at jeg kunne sætte bagstop udvendigt og så hælde noget flydende beton I som vi bruger på arbejdet.? Så ved jeg der ingen luft er til stede. 

Eller om man skal skære bundstykket mindre. 

Håber der er en venlig lds der har gode råd. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Håber dælme der bare er en som kan komme med et godt råd 😃
Døren skal jo bare ned i udsparringen, og klodses op til korrekt højde med plastklodser. Derefter fuges med alm. blød fuge som på alle andre døre/ vinduer.
Alt det andet klamp med bagstøbning mv er der ingen grund til.

Selvbygger med stort S. 
Tusind tak for svar. 
😃
Jeg mener heller ikke, at det er så kompliceret og ville helt sikkert ikke støbe på bagsiden.

Døren ser ud til allerede at være købt, men ellers kan man bestille Velfac 200 (hvis der er den) med lavt brundtrin af komposit på 2 cm. Sådan én har jeg lige fået monteret og tømrerne lagde alligevel et bræt af hårdt træ under i den fulde længde. Jeg havde målt ud, så der var plads til brættet og opklodsning "under gulvniveau". Det svarer vel meget godt til dét du gør, når du bare forsænker hele døren.

Mvh. AllanE
Ja det er købt. Dog til en billigere pris end ny. Og har efterfølgende set man kan få det med niveau fri adgang. 

Men det bliver fuget så der ikke trænger vand ind. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis