Hvordan reparere jeg murværk efter hul så det ser pænt igen ?

Hej,
Jeg har lavet et hul selv til en ventilator i kælderen og det er blevet noget l.... Det ser absolut ikke kønt ud, jeg har 3 huller mere, jeg tror jeg kalder på en der kan lave et pænt hul uden at ødelægge muret. Men nu skal jeg have fikset det igen hvor jeg har lavet hulet. Jeg har et par stykker af murstene som jeg kunne eventuelt lime på men med hvad eller skal jeg bare droppe det og så lave noget mørtel i samme farve som mursten eller hvad gør man ?

/donnib

 

Hej, Jeg har lavet et hul selv til en ventilator i... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du slipper for videre tiltale   Og du behøver ikke plante en busk foran hullet. Det ser godt ud og du kan i løbet af et par dage bore huller til at skrue dækslet fast.

fase
Det kan nu godt være at det kommer til at passe. En mørtelfuge får først sin rigtige farve efter 3-4 uger og selv efter det ældes fugen så det kommer til at ligne den gamle mere og mere. 
Det er ramt rigtig godt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak, det satser jeg på, tak for alle jeres gode ideer og støtte   

 

Jeg brugte kun en svamp med noget vand en halv time efter jeg havde lavet fugen. Fugen blev lavet med samme mørtel dog med farve i. 

 

Jeg vil anbefale du forvander muren grundig inden du fjerner kalkslør med syre. Det er ikke nok at bruge vand og svamp. 

Lader du reparationen hærde nu, vil du meget snart opleve kalkslør som det tilsatte farvepigment ikke kan skjule..


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
I Stedet for syre kan man bruge LIP klinkerens K1 eller eddike når det er så små partier.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LIP klinkerens og eddike er også syre.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LIP klinkerens og eddike er også syre 
Ja men i mildere / nemmere form end saltsyre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis