App styret tænd/sluk knap til vaskemaskine mv

Jeg vil godt kunne tænde min vaskemaskine mv vis en app på min telefon.. Nogen der ved om der findes noget der kan indbygges i vaskemaskinen som alternativ til tænd /sluk knappen 


bjarne
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis maskinen er 20 år gammel og har et mekanisk programur er det realistisk.
Ellers køb en ny maskine med trådløst interface.

Ellers køb en ny maskine med trådløst interface.
Eller en vaskemaskine, hvor starttiden kan forskydes. Hvad er fidusen ved at kunne starte vaskemaskinen, når der skal fyldes tøj og sæbe i, samt vælges program.

fase
Vi har en tre-fire år gammel maskine hvor starttidspunktet kan forsinkes adskillige hele timer (og vaskemidlet autodoseres).
Vi sparer i perioder nogle få kroner om måneden ved at vælge starttidspunkt ud fra strømpriser. Hvis du har en ældre energisviner kan du måske få en rimelig afskrivningsperioden ved at købe ny maskine. Men ellers ………
I morgen, ser jeg lige, er første gang i længere tid hvor der er store kWh-prisforskelle indenfor et døgn.
Vi er så pt på ferie uden tøjvaskebehov 😏

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Fabrin: Naturligvis lægger man tøj og sæbe i på forhånd, og så startes når strømpris er lav.
Men jeg kender ikke noget der lige kan fikse det. Indtil du finder en metode så brug forsinkelsen, og prøv at forudsige strømpriser de næste timer frem. Det er der APPs der kan hjælpe med. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Der er tider, hvor strømmen er billigst. Det kunne man sætte starttiden til. Det er vel også sådan, at muligheden skaber behovet. Strømprisen, kan som du skriver, ses på en app, så er det vel ikke svært at indstille start forsinkelsen.
Styr din vaskemaskine.  Priserne ligger fra ca. 8000 kr. til 22000 kr.

fase
selvfølgelig handler det om at spare el…tanken opstod i et tankespind, hvor der blev udtænkt et system hvor app,s,ne med hvornår strøm var billigst, blev kombineret med et system der startede vaskemaskinen automatisk når prisen var billigst..selvfølgelig måtte man manuelt fylde tøj og sæbe i…tråden her har dog allerede lært mig, at den nemmeste løsning er en vaskemaskine med tidsstyring…tak for vejledning

bjarne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis