Varme/Gas VGU 250 Genvindingsanlæg

Hejsa,

Som så mange andre er eb anelse bekymret for vinterens gas priser, så undersøger lidt mulighederne.
Er dog kommet lidt i tvivl.
Har for ca 1,5 år siden købt et hus fra 1998 hvor der er installeret et VGU 250 anlæg som skulle klare at opvarme vores brugsvand.
Men jo mere jeg læser om det lyder det til at det også hjælper lidt til at varme huset op.
Derved bruge mindre gas til at varme huset op via vores gulvvarme.

Er der en der i sådan i korte træk kan forklare mig hvad mit VGU 250 anlæg gør ved varmen som gør at jeg sparer på gassen?
Gerne i sådan menneskelig sprog som en idiot som jeg forstår ;0)

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan forresten se på min årsopgørelse at jeg brugte 1050 m3 gas de sidste 12 måneder. 

 

Hvor har du læst eller hørt at dit VGU 250 også kan bidrage med varme til/via gulvvarmen?
Når man læser VGU 250 manualen hos Nilan, bidrager anlægget med varme til det varme vand.
I din varmtvandsbeholder kan der så være spiral for Solvarme mv.
Da du ikke har beskrevet dit anlægs opbygning, i detaljer, kan det heller ikke forklares om anlægget kan bidrage med varme til huset. 
Alene det at Kalorierne (varmen) i din udsugningsluft er begrænset gør at anlægget, formentlig, har rigeligt at gøre med at varme det varme vand op. Når anlægget, formentlig, har rigeligt at gøre med at varme det varme vand op, kan det højst sandsynlig ikke bidrage til husets opvarmning.

Vil du nedsætte dit gasforbrug skal du hellere få optimeret din klimaskærm, her tænkes på:
Loftisolering, hvor meget isolering har du på loftet? Nu om dage er 500 mm på ingen måde for meget.
Hvad med vinduer og døre, er de stadig fra 1998 med 2-lags glas? Nu om dage er det 3-lags glas.

Uanset hvad er det første man skal starte med er Klimaskærmen!

Dit nuværende forbrug i KWh er ca. 1050m3 gas x 11 = ca. 11.500 KWH.
Ved at investerer i varmepumpe bør du kunne reducerer dit KWh eller Gas forbrug, med godt 70%.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis