Rækkefølge


Jeg er lidt usikker på rækkefølgen, særligt omkring muropbygning. Tænker at gulvet skal være helt klart før evt muropbygninger.

Jeg har lavet følgende rækkefølge. Er der nogen der vil bekræfte eller kommentere :)

1. Jeg skal have fjernet nogle mure.
2. Føre vandrør og kloakrør i gulv/vægge
3. Jeg skal fræse og ha lagt varme i beton gulv. Muligt at gulvet det skal brydes op og forfra, men hvordan konstaterer jeg det? 

4. Jeg skal opbygge nogle mure. 
5. Fræse ledninger i vægge / trække ledninger bag gipspladerne
6. Jeg skal ha pudset vægge op og gipsplader på evt med forskalningsbrædder bag.
7. Filt på vægge og male lofter og vægge.
8. Montere el stik.
9. Lægge fliser med flise fodliste, kan fodliste klæbes på gips? 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal allerførst have detaljerede tegninger på projektet. Både på huset som det er nu og det fremtidige hus. 
Med tegnings kopier møder du kloak, vvs og el- installatører hver for sig. Sammen med jer tegner i så diverse installationer ind på tegninger og aftaler deres forløb for at det kan gå bedst mulig.
Så kommer det jo an på isolerings undersøgelser om gulvet skal brækkes op. Men det er helt sikkert at det er langt lettere at brække gulv op end det er at lave riller til gulvvarme i beton.
Der skal være ca. 350 mm flamingo isolering under gulv, efter de nye regler. Og de skal følges ved så stor en renovering. 
1. de mure der skal væk og gulve brækkes ned så der er helt klar til opbygning. 
2. Kloak laves efter udgravning af gulve. 
3. betongulv: Så udlægges isolering, radonspærre, gulvslanger m.m.  og der støbes gulv. 
3a ELLER svømmende gulv. der mures sokkel til de nye vægge og radon spærre og isolering lægges ud så der er klar til gulvspånplader, sporplader varmefordelings plader, slanger og gulvplade. 
4. Jeg foretrækker fibergips. Det laves med 1 lag, er skruefast og der kan sættes fliser på. 
5 Du skal have stålreglar sat op og evt. plader på ene side af væggene, isolering på loft, dampspærre og forskalling nedenunder klar før vvs og elektriker kommer og trækker rør og kabler. Så har de chancer for at leve dette på 1 gang og derfor hurtigere / billigere. 
 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også