Rep af bil på garanti ikke tilfreds?

Hej forum,

Jeg har købt en peugeot 508 stc årg 2017. Den knækker en fjeder foran efter en uges kørsel.  kender derfor ikke bilen så godt... peugeot skifter fjedre foran og tårnlejer samt stabilisatorbolte og sporer den.

Jeg synes bare den handler anderledes nu og den er god nok, den er højere foran end tidligere...

Er det i orden? 

Chassishøjden er  den samme foran og bag. Burde den ikke hælde lidt fremad? Skyldes det nye fjedre der skal sætte sig? 

Overvejer simpelthen at skifte loftet selv nu, men hele ideen med en nyere bil med garanti var netop at undgå dette.


Jeg har normalt skiftet hele vejen rundt på de biler jeg har haft komplet med dæmper og hele molevitten. Så har ikke erfaring med om tingene sætter sig og at det mærkes hvis man kun skifter enten foran eller bag 

Hører gerne jeres input. Den er købt og lavet hos C.A Larsen i Odense som er autoriseret peugeotforhandler.


24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes du har fået en fin behandling. Forhandleren kunne blot have udskiftet den ene defekte fjeder (måske med en brugt fjeder). 

Søren O
Jeg kender ingen normal biler som skal hælde ned foran. Fin reklame for Pegeu forhandler. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg troede de nyere fjedre foran har sat chassis højden så den er ens ved alle fire hjul. Sådan var det bare ikke før, den var lidt lavere foran og styringen mere skarp... Jeg tror de har sat de fjedre på de havde liggende måske fra en suv... 

Målt fra grund til skræmkant er den knap 73 cm foran og 69 bag det kan da ikke være meningen? 
Skete ved 130 med familien ombord ikke sjov oplevelse....
puggie skrev den 26-08-2022 23:32:38
Målt fra grund til skræmkant er den knap 73 cm foran og 69 bag det kan da ikke være meningen? 

Nu afhænger højden af skærmkanterne 100% af bilens design.

Hvis du vil måle, så er højden af undersiden af sidevangerne mere relevante. Et eller andet sted mellem 15 og 20 cm er normalt. Højden skulle være nogenlunde ens mellem forhjul og baghjul. Eller mål højden af donkrafthullerne for/bag.

Dit sidste indlæg forstår jeg ikke en brik af. Min telepatimodtager er defekt.

Jeg var under og kigge nu. Den er IKKE sporet. Møtrik på styrekugler har ikke set en gaffelnøgle siden den forlod fabrikken. Det er sikkert. Deraf det skøre styretøj. 
Bent Andersen skrev den 27-08-2022 00:11:27



Dit sidste indlæg forstår jeg ikke en brik af. Min telepatimodtager er defekt.

 Kig nøje på billedet og tænk 130 i timen når det sker ;)

Har du haft en dialog med forhandleren? Bilen bør spores.
Der er absolut ingen grund til at sætte forkerte fjedre på - det gør en aut. forhandler heller ikke. Sidder der ikke et klistermærke på fjedrene med reservedelsnummeret?

Søren O
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis