Rep af bil på garanti ikke tilfreds?

Hej forum,

Jeg har købt en peugeot 508 stc årg 2017. Den knækker en fjeder foran efter en uges kørsel.  kender derfor ikke bilen så godt... peugeot skifter fjedre foran og tårnlejer samt stabilisatorbolte og sporer den.

Jeg synes bare den handler anderledes nu og den er god nok, den er højere foran end tidligere...

Er det i orden? 

Chassishøjden er  den samme foran og bag. Burde den ikke hælde lidt fremad? Skyldes det nye fjedre der skal sætte sig? 

Overvejer simpelthen at skifte loftet selv nu, men hele ideen med en nyere bil med garanti var netop at undgå dette.


Jeg har normalt skiftet hele vejen rundt på de biler jeg har haft komplet med dæmper og hele molevitten. Så har ikke erfaring med om tingene sætter sig og at det mærkes hvis man kun skifter enten foran eller bag 

Hører gerne jeres input. Den er købt og lavet hos C.A Larsen i Odense som er autoriseret peugeotforhandler.


Hej forum, Jeg har købt en peugeot 508 stc årg... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De kan jo godt have tjekket sporingen, og hvis den var i orden har de selvfølgelig ikke rørt "boltene"

Vi prøver igen, i morgen --
Det er muligt sporingen er i orden. Tvivler dog på at de dele kan skiftes uden at geometrien ændres bare en lille smule. Specielt også hvis det ikke er samme fjederopsætning som før. Jeg må forbi den lokale og få udmålt på Hunteren. 

Og lige for god ordens skyld var tråden ikke for at klantre nogen. Jeg har haft bilen en uge hvor fjederen knækker. Det kan jo ske på alle biler. De fikser den. Fint. Jeg får den tilbage og synes den føles anderledes.... Det er muligt Peugeot har ændret fjederdesignet. Jeg ved det ikke. Det er muligt den er sporet. Jeg ved det ikke. Det ser dog ikke sådan ud på billederne af styrestængerne.
Søren O skrev den 27-08-2022 08:41:44

Har du haft en dialog med forhandleren? Bilen bør spores.
Der er absolut ingen grund til at sætte forkerte fjedre på - det gør en aut. forhandler heller ikke. Sidder der ikke et klistermærke på fjedrene med reservedelsnummeret?

 Jeg kan ikke umiddelbart se noget mærke, men de er nye.

Martin.v skrev den 27-08-2022 16:19:24

Måske bilen har haft sænkningsfjedre monteret, og der så er sat standard fjedre på, så vil den være lidt højere foran jo..

 Det har jeg også tænkt.

Så tal dog med forhandleren!!!

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍

 Kig nøje på billedet og tænk 130 i timen når det sker ;)

Ja, eller prøv at formulere dig i stedet for at poste kryptiske mobilbilleder af dårlig kvalitet. Men det er selvfølgelig anstrengende, et hurtigt "peg og skyd" er meget nemmere, så har de andre besværet i stedet.
Forventer du at alle her er Peugeot 508 eksperter og ved hvad dit billede viser?
Dream on...

 

Bent Andersen skrev den 27-08-2022 21:20:13

 Kig nøje på billedet og tænk 130 i timen når det sker ;)

Ja, eller prøv at formulere dig i stedet for at poste kryptiske mobilbilleder af dårlig kvalitet. Men det er selvfølgelig anstrengende, et hurtigt "peg og skyd" er meget nemmere, så har de andre besværet i stedet.
Forventer du at alle her er Peugeot 508 eksperter og ved hvad dit billede viser?
Dream on...

 

 Det kunne have været en hver bil. Billedet havde været det samme ... En fjeder skudt igennem dæmperskålen... Det må da være til at se... Medmindre man er idiot og i så fald burde man ikke kommentere i denne tråd!

puggie skrev den 28-08-2022 02:26:18

Bent Andersen skrev den 27-08-2022 21:20:13

 Kig nøje på billedet og tænk 130 i timen når det sker ;)

Ja, eller prøv at formulere dig i stedet for at poste kryptiske mobilbilleder af dårlig kvalitet. Men det er selvfølgelig anstrengende, et hurtigt "peg og skyd" er meget nemmere, så har de andre besværet i stedet.
Forventer du at alle her er Peugeot 508 eksperter og ved hvad dit billede viser?
Dream on...

 

 Det kunne have været en hver bil. Billedet havde været det samme ... En fjeder skudt igennem dæmperskålen... Det må da være til at se... Medmindre man er idiot og i så fald burde man ikke kommentere i denne tråd!

 Så må jeg nok desværre melde mig i rækken som idiot   , jeg får ikke det store ud at kikke på billedet..





Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis