Hvilken VPN skal vi vælge til rejse

Vi er fire personer med syv enheder der i fem måneder fra primo oktober skal besøge fire-fem steder i Amerika og asien(bl.a. Argentina, Costa Rica, Vietnam, Thailand og Bali). Vi skal for at tilgå nyheder, streaming m.v. i DK under turen bruge noget VPN. Nogen der har erfaringer med produkter de kan anbefale?
Pris er naturligvis også vigtig.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har Norton antivirus her er VPN en del af pakken, og det virker uden problemer.



Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har gode erfaringer med NordVPN. Da jeg valgte brugte jeg en del tid på at undersøge markedet. Det er en jungle og desværre er der mange brodne kar i dén branche, bl.a. med tvivlsomme ejere som måske snager i ens trafik ( https://www.version2.dk/artikel/rapport-mange-vpn-services-har-hemmelige-kinesiske-ejere ), så man skal holde sig fra de gratis / billigste. Derudover er det vigtigt at finde nogle tests af hastigheden som kan svinge meget mellem udbyderne.


Mvh. AllanE
NordVPN eller ExpressVPN. Bor selv i Holland og bruger ExpressVPN, og det virker upåklageligt. Har også kun hørt godt om NordVPN.
Jeg har under en rejse til USA for nogle år siden brugt
vpb-byen
Det var nemt at sætte op og fungerede upåklageligt. Kender ikke til prisen i forhold til andre vpn udbydere.

Kurt B. Andersen
Tak d’herrer, har lige haft en chat med ExpressVPN, det lyder som om de kan opfylde vores behov.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Min datter bor i Schweiz og har en Ekspres VPN, når jeg besøger hende kan jeg ikke se min TV pakke fra Yousee da jeg er uden for EU, Yousee kan altså se det er en VPN forbindelse og skriver at det er kanaludbyderne der ikke tillader det,
derimod kan jeg godt se DR programmer.

VPN er som hovedregel for at skjule hvor og hvem man er. Så derfor hjælper det ikke meget med en vpn, hvis den viser at man er i Tyrkiet eller et andet ikke eu land.
Så hvis man vil streame, skal man sikre sig, at vpn hele tiden viser, at man er i DK. Ellers fungerer det ikke. 
Så yousee kan ikke se, at man sidder bag en vpn, men vpn peger nok ikke mod DK, og det kan yousee se.
Hos vpn- byen vil den altid pege mod at man er i DK uanset hvor i verden man er, så derfor virker den til streaming.
Om man kan lave samme aftale med andre selskaber, skal jeg lade være usagt, da jeg ikke har prøvet nogen af dem.

Kurt B. Andersen
Med NordVPN vælger man hvilket land man vil logge på via i app’en (fra gang til gang).

Hovedformålet med VPN er at sikre trafikken/data der overføres på nettet (ikke nødvendigvis at skjule hvem man er). Går man på nettet via et offentligt wifi, feks på hotel eller lufthavn, har man ingen chance for at vide om ens trafik bliver “aflyttet”, inkl adgangskoder når man logger ind forskellige steder. Det er meget simpelt og billigt at opsætte “falske” wifi-hotspots. Derfor bør man aldrig bruge et ukendt wifi uden også at logge på en VPN.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis