forårspolering og opfriskning af "fartstriber"

polering

jeg søger lidt gode råd til at få min gamle nimbus til at skinne til foråret, da den er ved at være noget bleg at kigge på. Jeg har hørt at man kan vandslibe med en højkorn sandpapir, jeg hælder dog mest til at få renset helt i bund med midler som smøres på og poleres op.

udskiftning af stribe på siden

Vi har idag to striber på siden ("klistermærke"), som jeg godt kunne tænke mig at skifte ud med en malet stribe. Hvad skal jeg bruge for en type maling skal jeg bruge. Jeg skal desuden flytte den ene stribe lidt opad. Er der nogen tricks til at tegne den nye linie?

Jeg har været været en del af de gamle emner igennem, men synes ikke jeg blev meget klogere.


mvh
thomas

Thomas 


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mht. til at tegne/male nye striber.

Du kan af gode grunde ikke trække en snor. smile
I stedet kan du bruge "skygge modellen".

Placer din båd i water. Anbring en kraftig lyskilde, eks. en halogen byggelampe i en passende afstand af båden. Imellem lampen og båden placerer du en lægte, bræt eller lignende, også i water, og du vil nu få en skygge netop i den højde, som du vil have din nye vandlinie.
Mærk op med en tusch eller lignende, og nu kan du senere placere dit malertape efter tusch mærkerne.

Af gode grunde virker systemet bedst i mørke. smile Var der nogen som sagde "Måneskinsarbejde" :?:

God fornøjelse.

Mvh.
bodker

Hej.
For at starte med det første; polering af fribord, er det en fremragende ide at rense gelcoaten med f.eks. Hempel's Boat Rubbing pasta, som skal påføres med håndkraft og "slipes" med klude stadig ved håndkraft.
Det trækker den originale gelcoat farve frem, og derefter poleres fribordet på naturlig vis.
Med hensyn til striberne, kan det nemt gøres på flg. måde:
1. Båden stilles i vater.
2. Derefter tages en gennemsigtig haveslange som er 2-3 meter længere end båden og fyldes med vand. Dernæst holder du de 2 ender op i hver ende af skibets ene fribord, og vandsøjlen i hver ende af slangen vil hele tiden have samme niveau, og derefter slår du din tusch streg.

Dette kan naturligvis gøres mens solen skinner.

Mvh JBN
Prøv at bruge Prox, til polering den renser, polerer og forsegler i en arbejdsgang, eller prøv med en 1200 vandslipings papir. Men husk at glasfiber skal være 6 grader enden du polere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også