Maling af garagegulv

For nogle år siden malede jeg mit garagegulv efter farvehandlerens anvisninger, kort efter begyndte maling at skalle af.
Gulvet er vådt jævnligt og hvis der foretages fugttest med et stykke plast bliver der fugtig under det, med andre ord så kommer der fugt både ovenfra og nedenfra
Har nu brugt adskillige timer med roterende stålbørste på vinkelsliber og fjernet det påførte gulvmaling. 
Vil gerne have malet gulvet, og har forhørt mig hos lokale "farvelade handlere" som alle melder pas, findes der virkelig ikke en maling som kan bruges og holde til mit behov
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
eneste hobare løsning er at få sænket grundvandsspejlet
Bredker har ret, men at sænke grundvansspejlet er ikke så lige til.

1: Det gamle garagegulv skal hugges op. Der skal graves ud så der kan etableres et kapillarbrydende lag. Da der åbenbart ikke skal tages hensyn til isolering, er singles eller Leca en udmærket løsning.

2: Inden støbning bør du lægge en kraftig plastdug som forhindrer kondens.

3: Et omfangsdræn bør også indgå i projektet.

4: Et tørt garagegulv kan du efterfølgende male med 2-komponent epoxymaling. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Havde samme problem med at malingen ikke kunne holde, pga. fugtighed.
En 2-komponent epoxymaling var også inden over en løsning, dog ikke det billigste, og holdbarheden måske stadig et problem.

Løsningen blev at jeg købte en Sugeskål til vinkelsliberen og sleb al gl. malingen af med en diamantkop.
Pga. Sugeskålen var der meget lidt støvproblemer da støvsugeren tog al støvet.
Efterfølgende lagde jeg 300x300x8 mm klinger på garagegulvet, ca. 24m2, materiale pris ca. kr. 6.500.
Klinkernes holdbarheden siger "spar to" til alle former for maling.  
Så er gulvet "malet" med 10 års garanti!
Belagt med farvet epoxy af proof firma som garanterer mindst 10 års holdbarhed, ja det var dyrt 6900 + moms
Iflg. det udførende firma er der ingen fugt i den gamle belægning, årsagen til at foregående maling ikke kunne holde angives at være fordi der er salt og næsten konstant våde gulv i vinterhalvåret, og det kan næsten ingen malinger holde til
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også