Nyt på LDS: Søgefunktion

Jeg er ved at lave en ny søgefunktion til LDS, som søger i både forum, projekter, artikler mm.

Se beta-versionen her: https://www.lav-det-selv.dk/find/ldsmode/beta 

Rent teknisk er det baseret på en anden søgemotor, som kan indeksere forskelligt indhold på tværs af LDS. I dag søger søgefunktionen kun i forummet.
Udover at søge bredere og dermed gøre det lettere at finde f.eks. projekter, er målet også at søgefunktionen skal være bedre til at søge efter sætninger og/eller flere ord. Den gamle søger meget bogstaveligt, så hvis man skriver "isolering loft" finder den KUN indlæg med de to ord skrevet efter hinanden. Den er lidt mere "google-agtig".

Og sig gerne til hvis der mangler noget eller noget der skal gøres anderledes.

Jeg arbejder videre med justering af selve søgemotoren, så den giver bedre resultater når man søger på flere ord...

Mvh. AllanE
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser rigtigt fint ud.   
Jeg prøvede at søge på "bil" og den spyttede så ting ud både i forummet og projekter samt brugere.
Ordet "bil" indgår så også i ordet "billig" som den så også tager med, hvilket selvfølgelig giver mange flere hits.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det var ikke en kritik Allan.
Jeg synes faktisk det kan være godt, at den tager mere med. Det gør nemlig at man bliver nød til at være lidt mere specifik i sit ordvalg og ikke skyde med spredhagl når man søger.
Det har Google da lært mig     

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det blev nu heller ikke opfattet negativt :)

Men min første reaktion var, at det ikke er smart med så bredt et resultat...men på den anden side er jeg ikke sikker på, at alternativet er bedre. "Bil" er nok et lidt ekstremt tilfælde, fordi mange ord starter med de tre bogstaver. Hvis man f.eks. søger "hulmur", kan det jo godt være relevant at få vist indlæg om "hulmursisolering".

Nå, men jeg har lige opdateret med nogle andre justeringer. Nu fjernes irrelevante ord fra søgningen, dvs. hvis man søger på "isolering af loft", så ignorerer den ordet "af". Der er også skruet lidt ned for tolerancen, så der søges lidt mere præcist.

Der mangler stadig noget finjustering, men det bliver bedre og bedre.

Mvh. AllanE
Ja, det mangler og er på listen. Kommer som det næste. 


Mvh. AllanE
Så kan man sortere på dato   

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis