Grohe red drypper fra sikkerhedsventil

Vi fik monteret en Grohe Red for et par måneder siden. Vi har dog observeret at det drypper fra sikkerhedsventilen - ca en halv liter på en uge.

VVS'eren er vi ikke rigtig på talefod med, så jeg håber vi kan fikse det selv. Før jeg begynder at skille ad og samle igen vil jeg dog lige høre om der er nogen kloge ord herinde fra på hvad der kan være galt? Min umiddelbare tanke er at tilløbs og afløbsrørene ikke er spændt ordentligt på.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
GodeVen
GodeVen
302 5220
Først skal du finde ud af, hvor præcist der er en utæthed.
ev elmand
ev elmand
22412 7480
Du må kunne se på fittings om der er en hvid belægning et sted. Det viser ofte tydelig hvor vandet kommer. Selve afløbet som er hængt på din vaske afløb skal give lidt vand, så hvis det ikke rammer ned i vandlås så kan det komme derfra.
Det er ret let at stramme de 2 fittings. du skal blot have 2 skiftenøgler, vandpumpetænger rørtænger eller kombination af det. 
Der skal holdes igen på sikkerheds ventil når man spænder "møtrikker" 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
S. Fabrin
S. Fabrin
14404 4400
Hvis det drypper fra sikkerhedsventilen, er det vel fordi trykket i systemet er over sikkerhedsventilens udløsetryk, og ikke nødvendigvis fordi der er en utæthed.

fase
Annonce
GodeVen
GodeVen
302 5220
Du kan se at sikkerhedsventilen er tilsluttet afløbet. Det skal den i hvert fald være.
S. Fabrin
S. Fabrin
14404 4400
Det midterste billede viser kalkdannelser, så det er vel der utætheden er. At sikkerhedsventilen skal være tilsluttet afløbet er ingen garanti for, at den er det.

fase
jacbob
jacbob Trådstarter
9
Overtryk drypper umiddelbart ned i den sorte kasse, hvorfra det løber videre ned i afløb.

Jeg har set vand minimum 3 steder på ventilen - men vand følger jo som bekendt oftest tyngdekraften, så bare fordi jeg har set vand betyder det jo ikke at det ikke er kommet længere oppe fra.
Kan det være forkert indstilling af sikkerhedsventilen, så den ikke får åbnet op for overtrykket den "rigtige" vej? Ellers må jeg jo i gang med skiftenøgler og stramme tilførsel (der hvor der er mest grønt ir)

Kalk skulle der jo helst ikke være så meget af, for der er jo en kalkfjerner monteret lige inden
Annonce
ev elmand
ev elmand
22412 7480
Det lige der du skal stramme ! 
Selv om det kaldes kalkfjerner så er det ikke tilfældet at kalk fjernes. Det spaltes sikkert så det ikkesætter sig. Men alligevel kan man se hvide plamager efter en tid. 
Sikkerheds ventil åbner fordi vandet opvarmes, og derved udvides. Jeg ser det også på min kogehane.
Hvordan de ordner det på det der hedder COOKER ved jeg ikek men de er ikke tilsluttet kalkspalter, sikkerhedsventil eller styreboks.
Måske har de et lille luftrum øverst i beholder som så kan udligne trykket. Det er i hvert fald en meget mere enkelt installation. Men også dyrere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Grohe Red drypper
    Lav-Hus (7 svar)
  2. Varmtvandsbeholder overløb efter brug af varmt vand
    Fyr og opvarmning (7 svar)
  3. Oliefyr taber en del vand men ikke tryk
    Fyr og opvarmning (19 svar)
  4. Varmtvandsbeholder drypper
    Fyr og opvarmning (13 svar)
  5. Kan defekt trykekspansionsbeholder give overtryk på brugsvand?
    Fyr og opvarmning (34 svar)
  6. Sikkerhedsventil på varmtvandsbeholder
    Lav-Hus (2 svar)
  7. Overtrykshane ?
    Lav-Hus (14 svar)
  8. Skal en overtyksventil på varmtvandsbeholder dryppe så meget?
  9. sikkerhedsventil drypper ikke
    Fyr og opvarmning (19 svar)
  10. VVs trykventil på fyret

Populært lige nu

1. Skifte undertag uden at pille tagsten af?
    Lav-Hus (læst 165 gange)
  2. Megatherm trådført termostat uden display skiftes ud med trådført med display
    Fyr og opvarmning (læst 10583 gange)
  3. Højtryksrenser til rensning af kloak?
    Værktøj og maskiner (læst 561 gange)
  4. Skift til varmpumpe fra gasfyr
    Fyr og opvarmning (læst 736 gange)
  5. Valg af fjernvarmesystem
    Fyr og opvarmning (læst 255 gange)
  6. LK opus: Løsn kabel
    Lav-Hus (læst 277 gange)
  7. Simpel hjemmelavet træpillemaskine
    Grøn energi og sparetips (læst 24811 gange)
  8. Klargøring af have efter jordvarme
    Lav-Have (læst 260 gange)
  9. Stenhøj 500 liters 3 cylinder kompressor
    Værktøj og maskiner (læst 1146 gange)
  10. Refleksiv isolering bag kælderradiator
    Lav-Hus (læst 4387 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis