Glohed lejlighed

vi er flyttet ind i en helt ny lejlighed i Aarhus.
Der er hele tiden mellen 25-30 grader, selvom der har været dage med 12 grader og vinduer har været åbne osv.
Har snakket med dem der står for bygningen og fik nærmest grint i hovedet at de ikke tror der er noget galt med gulvvarmen.
Jeg har nu taget billeder af selve varmeboksen, fra henholdsvis mandag(3512) og i dag(3519).
Jeg aner ikke om det er for meget eller om det passer meget godt eller om der er noget med gulvarmen som varmer uden det skal.
Billeder vedhæftes af systemet og ændringen.
vi er flyttet ind i en helt ny lejlighed i Aarhus.... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 25-08-2022 00:07:53

Der er nogle udgangs lys som skal lyse når der kaldes på varme. Det gør der jo ikke nu så den skal ikke lyse. 

Okay det kunne godt være der var noget som skulle lyse hele tiden, men så er det jo nok i skønneste orden det hele 

Du må jo prøve at mærke efter hvor varmen kommer fra. 
Vi bor i gammel vel isoleret hus og har da også problemer med at holde temperaturen nede. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er vilkåret med en ny bolig, som med garanti har meget glas. Solvarmen kommer ind men ikke ud.

Vi bor i et efterhånden velisoleret hus fra 1963 (nye vinduer mv). Når det er 15 grader uden for, kan der snildt være 27 grader inde.

Jeg har tidligere boet i nybygget lejlighed, nybygget rækkehus og et nybygget fritliggende hus. Der slutter fyringssæsonen ca i uge 8. Og så er der meget varmt indtil ca uge 44. 😅
Gøætsilv skrev den 25-08-2022 00:04:32

Målte en dag hvor solen ikke var fremme, der var 12 grader udenfor, men indenfor kom den ikke under 25.

Hvilken dage har der kun været 12 grader udenfor i Århus?
I hele august har temperaturen ikke været under 14grader på noget tidspunkt i Århus, heller ikke om morgen lige inden solen står op.
Og selvom der lige en enkelt morgen skulle have været 12grader, tager det jo lang tid at få kølet hele lejligheden og bygningen ned, efter at solen har stået hele dagen og varmet op.

Måske har han grint af dig, fordi han syntes det var lidt komisk at du mente at der var noget galt med din vamestyring, mens der var varme/hede-bølge.

Vi bruger i snit 1-2kWh pr. bad (10min længde) her hjemme, så jeres forbrug svarer til 4-5 bade.

Jeg synes også det er interessant, om I har stort lysindfald? Har I tslt med naboerne, om de oplever det samme? 
En mulighed for at afhjælpe (hvis det skyldes solopvarmning) kunne være udvendig solafskærmning.. det er dyrt, men ret effektivt (en billig test, kan være at hænge hvide lagener, eller lign, udenpå jeres vinduer, og se, om det gør en forskel) 

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis