Direkte el opvarmet

Hej
Jeg har lige købt et hus på 139 kvh i Malmø. Huset er fra 1968, og ser ud til at være godt isoleret.
Huset varmes op af elradiator og en luft til luft varmepumpe.

Vores plan er at total renovere huset, der skal etableres gulvvarmer i hele huset, og det skal være med luft til vand varmepumpe. Projektet kan først starte om 2 år.

Vi tænker også at installere solceller i fremtiden.

Mit problem er her og nu, hvad skal jeg gøre så min el-regning ikke bliver vildt høj?

- Nogen siger, jeg skal installere luft til vand varmepumpen nu, køber nogle brugte radiator, trækker synlig rør/slanger. ( meget af arbejdet vil blive gjort af os selv)
-  Sat solceller op allerede nu
-  Sat brændeovn op

Håber nogen har gode/bedre ider.

Mvh Aram
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge din luft/luft varmepumpe, spare på el-radiatorer og så få brændeovn ind, hvis du har adgang til billig / gratis brænde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 24-08-2022 16:42:42

Du skal bruge din luft/luft varmepumpe, spare på el-radiatorer og så få brændeovn ind, hvis du har adgang til billig / gratis brænde. 

 Tak for svaret. 

Planen er også brug luft - luft varmepumpen mest mulig. Kræver brændeovnen ikke ret meget? Mht skorsten osv?
Brændeovn med skorsten er en større investering. Jeg tror kun det kan betale sig hvis du stort set har gratis træ. Det vil sige at det kun koster save og flække brændstof. Skal det købes i færdig paller så mener jeg ikke det kan betale sig at fyre med træ.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 25-08-2022 12:17:36

Brændeovn med skorsten er en større investering. Jeg tror kun det kan betale sig hvis du stort set har gratis træ. Det vil sige at det kun koster save og flække brændstof. Skal det købes i færdig paller så mener jeg ikke det kan betale sig at fyre med træ.

 Så tror jeg, skal holde mig til min luft-luft varmepumpe :) Tak for svaret 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis