Fjerne aftræksrør fra gasfyr

Hejsa,
Vi har skrottet vores gasfyr og skal have bygget en masseovn i stedet for. Planen er, at vi "genbruger" den gamle skorsten, hvor der pt løber et aftræksrør fra gasfyret, som jo så skal fjernes.
Hvordan gør vi nemmest det? Skorstenen skal pudses op udenfor og måske have en "hat" på, kan vi bede mureren hive det rør op samtidig eller hvad er smartest?
Jeg har prøvet et google, men det er åbenbart ikke en særlig almindelig problemstilling i og med de flest jo nok ikke skal bruge skorstenen igen når det har skrottet fyret...
Nogen som har input?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det her jo en " lav det selv side " Så den hiver du naturligvis selv op. Først skal du have det lille tværstykke rykket af, så kan det lange rør trækkes op. 
Men naturligvis kan du spørge om murer kan gøre det. I forhold til masse ovn pris så er det her vist en meget lille detalje.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar, jeg havde egentlig også tænkt vi bare selv kunne gøre det, men så blev jeg lidt i tvivl, fordi jeg ikke selv har puttet det i, og derfor ikke ved, om det er ét langt rør eller i flere stykker. Vi er ret nye i at gøre det selv, og lige præcis ting i højden er jeg lidt loren ved   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis