Mora udendørs vandhane

For 2 år siden fik jeg lavet bygget en tilbygning på huset, hvor der bl.a blev oprettet et bryggers. Fra bryggers er der gennemgang til udendørs Mora vandhane. Huset har træbeklædning på facade.
For nogle måneder siden kom jeg til at trække for hårdt i haveslange. Dette er en flexslange, så det er begrænset hvor meget jeg kunne trække. Men, Mora vandhanen er nu blevet utæt på indersiden af træbeklædning, og drypper når jeg åbner for vandet.
Når jeg kigger på de billeder jeg kan finde på nettet omkring Mora vandhanen, kan det undre mig at der ikke skulle mere til for at gøre den utæt. 
Er jeg evt ude i at hele Mora vandhanen skal skiftes, eller kan den lappes?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden   
Det lyder da utroligt, at der ikke skulle mere til, kan du se hvor den er utæt?
Når den kun drypper indvendigt, når hanen åbnes, må det være stykket inde i muren der er revnet, men nok ikke nemt at reparere.

Vi prøver igen, i morgen --
Nej, den utætte del ligger mellem facade brædder og muren. 
Jeg har ikke kunne finde en tilsvarende Mora vandhane lokalt, for at se om der er en samling. Kan kun finde Gustavbergs, hvor et langt kobberrør er monteret.
Nogle som evt har billede af bagsiden af en Mora de kan dele?
Den  hyppigste til sådan en hane bliver utæt, er den er frostsprængt, det kan den gøre hvis vandslangen sidder på i frostvejr, så tømmes hanen ikke for vand, den kan have haft en lille revne, som så åbnede sig da du hev i slangen.
(eller hvis hanen er monteret forkert, så den ikke har fald ud af)

Det kan godt være en revne længere inde i muren, da hanen har fald ud af for at være selvtømmende, og så kan vandet løbe langs røret.

Jeg havde en Mora hane liggende  i en rodekasse..  

Der en samling helt ude ved hanen, og så er den samlet inde hvor lukkeventilen sidder.
Og så kan der være en frostskade på hele det blanke rør..

Super! Mange tak :-)

Så, det bedste ville være, at skifte vandhanen med en ny?
Ja det er desværre nok den bedste løsning..

Cool. Tak for hjælpen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis