Kan ikke gennemskue lampeudtag

Skal sætte lamper op i mit rækkehus fra 1975. Vi er lige flyttet ind og en ven tog alle lamperne ned som var der da vi flyttede ind (Så ved udtag virker da lyset virkede før hehe)

Jeg har ikke set den her slags før så forstår ikke hvordan jeg skal tilslutte min lampe. Jeg er med på 0 og M1 problemet er at jeg ikke kan se hvor jeg skal sætte ledningerne ind og sætte dem fast. Jeg prøvede at sætte en ledning i ved 0 og spænde skruen men ledningen røg bare ud igen. 

På et af vores udtag er der en rød ledning som kommer fra loftet den har dog en hvide ende da man har ramt den med lidt maling. Jeg tænkte ellers det var der jeg skulle sætte ledning fra lampen til men kan vel ikke passe når der sidder noget i hullet fra loftet i forvejen.

Hvis jeg selv havde taget lamperne ned ville jeg nemmere kunne huske hvordan det hang sammen men det er ikke tilfældet.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det du ser i klemmen M1 er enden af den stive ledning der kommer bagfra i installationen.
De bløde ledere i lampeledningen skal ind under de store skruer....
Sluk for strømmen, og pil skruen ud og få den rengjort for maling, samt den flade som skruen spændes imod.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er kun 1 mulighed. Du skal løsne skruen ud for din røde ring. Så løsner du ledningsstumpen og kan sætte en af lederne (gerne den brune) fra din lampe i og spænde skruen. Den anden ledning fra din lampe skal sættes i på samme måde ved den anden skrue ved markeringen “0”.
Lamper skal tilsluttes “M1” og “0”.

Søren O
Ah ok! så ledningerne skal faktisk bare ind under skruen som så presser ledningen ned. 
Du tilslutter under de to skruer ved at løsne dem, stikke n ledning ind under skruen og spænde ledningen fast.  Inden du monterer ledningerne fører du tilledningen til lampen ind under plastskruen i midten.

fase
Ja. 

Søren O
Annonce
Og så har du måske næste problem   Der hører et dæksel til lampeudtagene som måske er væk. Den skal du først have på ledningen inden du sætter ledning i udtaget. Så klemmes dæksel op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar alle sammen.

Jeg har heldigvis husket dæksel! :)

Jeg har samme udtag i køkkenet hvor jeg gerne vil sætte to små pendel lamper. Hvis der skal to lamper til et udtag skal jeg så bare sætte ledninger fra begge lamper under de to skruer? 
Hvis der skal to lamper til et udtag skal jeg så bare sætte ledninger fra begge lamper under de to skruer?
Ja, det er måden at gøre det på.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også