Spørgsmål om spartling af halve vægge

Hej,
Jeg har fjernet høje paneler, og skal nu til at spartle, filte og male, så væggen fremstår hel og ensartet.
Jeg er blevet i tvivl om fremgangsmåden og spørger derfor her!
Min oprindelige plan var at lappe de steder hvor limen fra de høje paneler har trukket et tyndt lag fuldspartel med, men jeg er bekymret for at den spartelmasse jeg har brugt er for finkornet.
Eller gør det ingen forskel når først der er filtet og malet? Som det måske kan ses på billedet, har den øvrige væg en let ru overflade og jeg formoder at det vil se spøjst ud med store glatte områder:)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Filt er pænt, men også unådigt idet du ser de fleste lunker og evt forskelle i underlag. Hvad med at finspartle under panelerne, slibe hele væggen og så slutte med rullespartel på hele væggen. Hvis der stadig er forskelle, så mere sparrel på hele væggen
Silas skrev den 22-08-2022 10:10:16

Filt er pænt, men også unådigt idet du ser de fleste lunker og evt forskelle i underlag. Hvad med at finspartle under panelerne, slibe hele væggen og så slutte med rullespartel på hele væggen. Hvis der stadig er forskelle, så mere sparrel på hele væggen

Det prøver jeg - og når du siger "mere spartel på hele væggen", formoder jeg at du mener mere rullespartel?

ja, hvis det blot er mindre niveauforskelle.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også