Er i gang med at planlægge renovering af badeværelse i etageejendom.
Havde en VVS'er på besøg for at snakke om løsninger og give tilbud. Jeg har tegnet hele projektet ned til mindste detalje i SketchUp. Vi snakket frem og tilbage om diverse udfordringer med renoveringen mens vi kigget på selve badeværelset og min tegning i SketchUp.
Mit forslag om at afløbet fra håndvask fører igennem væggen og til faldstammen i bryggerset lige ved siden af blev dømt en ulovlig løsning. Han forslå at afløbet kan køre ind i vægen og hen til det samme afløb som bliver brugt af Unidrain'en.
Men lige nu sidder jeg og retter min tegning til... Og jeg kan ikke huske præcis hvordan han sagde det skulle udføres. I billedet kan man se hvor afløbet i væggen er (det grønne streg) og hvor den fører vider i gulvet over til gulvafløbet (en Unidrain) streget i blå.
Men skal den rørføring repræsenteret af den blå streg lægge under eller over svalehaleplader? Hvis den skal ligge ovenpå, så kommer min betondæk til at være for tyk til at projektet kan lykkedes, eftersom den snittegning jeg har fået lavede af en ingeniør har en maks last ift. betonet. Men kan det lade sig gøre at den bliver lagt ind i isoleringen under svalehalepladerne?