Simpel robot til kompliceret have?

Søger min første robot - har fået et bud på en Husquarna til 18.000 alt inklusive. Men det er WAY over mit budget. Kigger nærmere op AL-KO eller Landroid. Men er åben for gode forslag. 

Min have er godt 400m2 og delt i 3. Den største del er indhegnet. Her er der hund. Del 2 er op den anden side af en låge. For enden af del 2 er der en 9m bred flisebelagt indkørsel. På den anden side af den er del 3. 

Jeg forestiller mig en robot der kører i den store del i hverdagene og i de små dele i weekenden. Men hvordan indstiller jeg bedst en robot til det? Og hvilken passer bedst til mit behov?

Min bror har en AL-KO Robolinho og det er så simpelt det kan være. Men beslutter nogle startpunkter og fortæller robotten hvornår den skal starte hvor. Men jeg gider ikke at jeg skal åbne lågen på bestemte tidspunkter. Når jeg har tid vil jeg sige: kør i område 2 og så gå ud og åbne lågen. 

Og kan man f.eks. med en Landroid få maskinen til at køre til område 3, uden at den klipper frem og tilbage over de 9 meter fliser? Eller er det igen nemmere med en AL-KO hvor man bare beder dem om at køre derhen og så håber den ikke rammer korridoren ud i sin random kørsel?

Fliserne er 60x60 og jeg forventer at lægge tråden på hver side af en række fliser.

Ser frem til nogle gode forslag :)
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis