Simens ovn slår hfi relæ fra

Siemens ovn , under madlavning kobler hpfi relæ fra / ud 
slå hpfi til og efter kort tid kobler ud igen
læser lidt omkring dette på nettet og finder mulig fejl kilde
    varmelegeme / print 
ok nyt projekt for mig , aldrig rodet med en ovn før 
bagbeklædning af , finder varmelegeme over og under 
4 kabelsko på top , 2 på bund 
af med div sko på top , strøm til , kobler ud 
af med sko på bund , strøm til , kobler ud
 kan jeg selv tjek print ??
kabelsko når de er trukket af , er der vel strøm på dem ??
bare strøm på ovn og lys i ur mm. er nok til udkobling 
det er en Simens ovn HB75GB560S
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, der er strøm på de ledninger, du har fjernet fra varmelegemerne så pas på. Prøv at tage ledningerne til blæseren fra. Når du fjerner ledninger fra varmelegemer eller blæser, skal begge ledninger fjernes.

fase
har prøvet på begge legemer , en af gange, begge slog relæ fra , har ikke prøvet blæser endnu er det nok til at slå relæ fra hvis blæser ikke dur , har set på print ikke noget synligt overophedet 
Det er sjældent print som kan slå Hpfi fra. 
Ud over de over og undervarme legeme som du har testet er der et ring varmelegeme som sidder ved blæser den er det mest sandsynlige. Så sæt dine ledninger på over og under og test så ringvarmelegeme på samme måde.
Er det under brug af varmluft program så er det oplagt at det er ringvarmelegeme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
over og under legeme , har jeg styr på 
de ben der sidder i midten på spolen høre de sammen med de 2 ben der sidder lige til højre , er det ring varme legeme
troede de 2 ben til højre var en thermostat føler 
Du må prøve at kigge ind i ovnen, fjerne den "løse" bagplade og se om der ikke er tilslutning til et ringvarmelegeme netop der. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Spolen er motoren til ventilatoren.

fase
Hej, jeg har lignende problem med min siemens ovn som ligner din. Den slår også hpfi‘en cirka 5 sekunder efter jeg starter programmer med undervarmen. Den gik istykker for et års tid siden hvor jeg fandt ud af at det var et relæ på “styreprintet”. Det ”store” som ligger vandret oppe i toppen under den øverste afskærmning.

loddede det af og et nyt på, og så kørte den et års tid (indtil for to dage siden). Har lige skiftet relæet igen idag, men uden held denne gang desværre. Så nu overvejer jeg om jeg skal give 900-1000kr for et nyt print, eller om jeg skal købe en ny ovn i stedet. Er surt at bruge de 1000kr hvis det ikke virker. Men er selvfølgelig stor tilhænger af at skåne miljøet og forlænge levetiden.
Når det er apparater, man kan få stød af og alle i familien bruger, skifter jeg dem altid omgående. For enten dækker reklamationen eller også er de for lidt værd at reparere.

Har prøvet det én gang hvor der var overgang i ovnen. En klar fejl for jeg fik stød. En elektriker hævdede det var umuligt, så jeg afmonterede den, satte den på gulvet, stikket i igen og bad ham sætte den på plads. Jeg fik en ny ovn med det samme… (og dengang vidste jeg ikke hvor farligt det er at få stød)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis