Sokkelfliser i bryggers

Er ved at sætte sokkelfliser op i bryggers, hvor der er afløb i ene ende, og dermed en lille hældning på gulvet, fra begge vægge. Og mit spørgsmål er så om hvorledes sokkelfliserne skal placeres.
Skal overkanten af fliserne være vandret, og dermed en bredere flisefuge ved afløbet, eller skal der være samme fugebredde hele vejen igennem.
Vil lige påpege at det meste af væggen dækkes af vaskemaskine og et vaskebord, men noget af det bliver synligt.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sokkelfliser bør skæres så de er vandrette i toppen og følger gulv nederst. Så lægges en silicone fuge i hjørnet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
nhk skrev den 21-08-2022 09:12:19

jeg har købt færdige 60 cm lange sokkelfliser, og med 20 cm gulvfliser, så det er en løsning med udgangspunkt i det jeg søger

 Det har du også fået. Fugen mod gulvet skal være ens over det hele og overkant sokkelfliser skal være vandret. 


fase
Man skærer fliser til fra neder kant. Jeg har aldrig set andre løsninger. Men det er naturligvis din egen beslutning hvordan du vil laver det hos dig selv. 
Hvis du vælger forskellig bredde på fuge, så udstiller og forstærker du billedet af faldet på gulvet. 
Så den mindst fuskede metode er så at lade sokkelfliser følge faldet. 






Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tror jeg på endevæg med fald, laver soklen af tilskårne gulvfliser, da det meste alligevel bliver dækket af vasketårn og vaskekumme, og så lave resten af omtalte sokkelfliser.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis