Elforbrug - HJÆLP!

Hejsa allesammen

Jeg har virkelig brug for et råd eller to her.

Vi er en familie på to voksne og to børn (3 år 6 år).Vi flyttede ind i vores ejendom for 3,5 år siden.
For et års tid siden gik det op for os at vi har et VOLDSOMT højt elforbrug i forhold til dem vi kender.
Derfor begyndte vi at undersøge sagen.

Vi bruger ca. 700-850 kwh om måneden.
Dem vi kender som også er 2 voksne og 2 børn i samme alder bruger imellem 300-400 om måneden.
Så jeg blev naturligvis lidt nysgerrig over hvorfor vi bruger så meget mere end andre. 

Og jeg må simpelthen her give fortabt. Jeg har haft energimålere på alting herhjemme, og har ikke kunne måle et sådan forbrug på nogle af vores elektriske apparater. Og nu er jeg i syv sind over hvad pokker vi skal gøre.

Jeg fik desværre aldriglåst vores elpris mens tid var.

Derfor har jeg brug for et andet sammelingningsgrundlag.
Er der nogle der vil fortælle hvor mange kwh i bruger på en måned?
Hejsa allesammen Jeg har virkelig brug for et råd... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for alle jeres svar. Vi kan godt følge vores elforbrug time for time. Dette er også forsøgt. Men ærlig talt bliver jeg ikke klogere på hvor synderen ligger. 
Jeg har tilmeld forsøgt at slukke alt i hele huset således at elmåleren står på 0 i aktuelt forbrug. Derefter tænde en ting af gangen og regne dens forbrug om til kwh. Dette regnskab viser også vi ikke burde have så højt forbrug.

Vi har ikke elgulvarme eller andet elvarme. Vi har pillefyr som varmer gulvet op om vinteren.

Og ja, jeg har ladet mig fortælle fra pålidelig kilde ved elforsyningen at de i 99 procens af tilfældende ikke kan finde fejl på elmålerne, selvom der måske er det... så bliver vi bonnet 2500,- til ingen verdens nytte.

når du har pillefyr har du vel en Akkumuleringstanke , det er ikke sådan der sidder en elpatron i denne som tager over når fyret går ud ?     Har du akvarie 

700-850 om måneden er meget højt.

Vi bor 2 voksne og et barn på 9 år i et hus på 108 kvm. Vi har ind til april brugt 300-400 kWt om måneden. De sidste 3 år har det givet et årligt forbrug på 4000 kWt. Vi har aldrig skænket vores forbrug en tanke.

Den store synder for os var 2 små affugtere på 0,280 kWt. De kørte ca. 7 måneder om året i 12 timer pga. fugt i huset. I april fik vi et ventilationsanlæg og selvom det bruger strøm har vi formået at skrue ned for forbruget.

Nu ligger vi på 240-250 kWt/mdr. Vi er også stoppet med at bruge tumbleren og fylder stort set altid vaskemaskinen op og kører et lang øko program. Vi har en fastprisaftale så vi tager ikke hensyn til hvornår strømmen er billig.

Det er tydeligt at se at madlavning (især brug af ovn) bruger meget energi. Når Ps5 bruges stiger forbruget også betragteligt.

Vores forbrug om natten er typisk på 0,15 kWt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis