Flowmåler pillefyr

Multical måler til pillefyr.  Den har 3 kommatal. Er disse kommatal enheder eller 10.dele 100.dele og 1000. dele af en enhed.  Jeg betaler kr. 4,00 pr enhed... Men hvordan aflæses måleren.. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken enhed er det du betaler kr. 4,0 for? Er det Kwh er det ikke ligefrem billigt, sammenlignet med fjernvarme.
Prøv at søge på “betjeningsvejledning multical”. Står der er typenummer på selve måleren, så er du tættere på.
Din måler viser 1544,329 Mwh. Hvis du kun giver kr. 4,0 pr. Mwh er det usansynligt billigt.

Søren O
Hej det er i udlejningshus... Jeg betalte 4,00kr for de 0,329.  De skriver at man giver 4,00 kr.  Pr enhed.. 
1 Mwh = 1000 Kwh. Det der står efter kommaet er Kwh. Du betaler altså kr. 4,00 pr. Kwh. Så skal boligen godt nok være velisoleret for at det ikke bliver dyrt.
Hos os betaler vi kr. 2.812,50 i fast afgift for en bolig over 70 m2, og kr. 667,50 / Mwh. (Priserne er lige blevet reguleret pr. 01/08, og er inkl. moms). Det vil sige at vi betaler kr. 0,6675 / Kwh.

Søren O
Som jeg lige kan “Google”, så koster 1 Kwh varme produceret med et standard pillefyr lige nu lidt under kr. 1,00 / Kwh med en pillepris på kr. 4000,- pr. 900 kg. (1 palle).

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis