Aftipning på genbrugsplads

Hej
Er der nogen der ved om der findes nogen genbrugspladser på Sjælland hvor det er muligt at tippe beton, grus eller andet byggeaffald? 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De fleste af affald plus`s pladser kan du tippe beton, men hvis du skal køre 100 km med trailer er der ingen fidus i at spare de 10 min manuelt arbejde.

Der kan også tippes brokker/beton på pladserne i Odsherred.


Selvbygger med stort S. 
Velkommen på lds.
Sjælland er et vidt begreb. Det er nok mere relevant at du skriver dit postnummer og så om der er nogen i nærheden.
Jeg bor ikke på Sjælland men her hos os kan alt bygge affald tippes af, undtagen rockwool, glas, pap og plast

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vær opmærksom på, at de fleste kommunale genbrugspladser kun er for kommunens indbyggere. Hvor jeg bor scannes nummerpladerne automatisk.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har aldrig hørt at de tjekker om du bor i kommunen. De kan jo ikke vide om du hjælper med at køre for en som bor i kommunen.
Når de scanner nummerpladerne er det for at sende faktura til ejer af erhvervsbiler. De betaler et beløb hver gang de kører ind på en genbrugsplads.
Har skal firmaer registrere sig og så kan man sende sms med en kode når man kommer fra erhverv. Der opkræves så 150,00 kr. pr læs.
Det er uhørt billig men sådan fungere det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Vi er private der bygger og vi har en del slagger vi skal af med - derfor gerne et sted det kan tippes. Og jeg skriver Sjælland fordi vi gerne kører langt for slippe for at stå og skovle 😄 vi bor i Værløse og vores lokale genbrugsplads tilbyder ikke tip til slagger ☹️
Kunne det ikke være en ide at leje en container, og så betale den lokale vognmand for bortkørsel. Hvis slaggerne “er rene” har han måske en aftager.

Søren O
Lummair skrev den 20-08-2022 14:09:30

Jeg har aldrig hørt at de tjekker om du bor i kommunen. De kan jo ikke vide om du hjælper med at køre for en som bor i kommunen.
Når de scanner nummerpladerne er det for at sende faktura til ejer af erhvervsbiler. De betaler et beløb hver gang de kører ind på en genbrugsplads.

 Her kommer der en regning, hvis du kører ind med en papegøje eller gulplade.. ligegyldigt om du bor i kommunen eller ej..
Jeg ville kontakte en lokal, og få en aftale med en containerafhentning.. (som Søren O skriver)


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Fredensborg og Hørsholm kommuner er gået sammen om en fælles genbrugsplads. Alle privat betaler en fast årlig afgift som ses på den årlige renoveringsoversigt.

Alle nummerplader bliver scannet fordi der var nogle udenbys der ikke ville bidrage til ordningen. Samme system indførte af det daværende Birkerød kommune for år tilbage af samme årsag. 

Det er ikke fair nogle snylter på en ordning der er til gavn for alle kommunens borgere. Har du råd til af bygge, har du også råd til af rydde op og komme af med dit affald.

Det skal også nævnes, at vi uden problemer kan komme af med både asbest og andet miljøfarligt affald hvis der anmeldes lovligt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Værløse genbrug er sammen med 15-20 kommuner fælles om Vestforbrændingen. Har du spurgt folkene på pladsen om de ved hvor dit ønske kan opfyldes?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis