Slå støttemur ned

Hej

Jeg har denne støttemur (vedhæftet) som jeg skal have ned. Jeg har to spørgsmål i den forbindelse:

1: Hvordan er det bedst at slå den ned hvis den IKKE skal genbruges? evt. værktøj m.v.?
2: Hvordan er det bedste at slå den ned hvis jeg SKAL genbruge den?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske er blokkene bare stablet løst, men de kan også være limet sammen, dessuden kan der være støbt bag den.
Så start med at banke en mejsel ind i samlingen på den yderste blok, og tag den derfra.
Det vil være nemmest med en borhammer/betonhammer hvis de sidder hårdt.

Vi prøver igen, i morgen --
Ikke genbrug, muggert, borehammer og koben. Genbrug borehammer og koben og bræk dem op i samlingerne. 
Brug en hammer og en flad mejsel på de vandrette fuger i begge tilfælde. Du kan komme udfor at enkelte sten går i stykker.

fase
Tak for svar. Der er 1-2 stykker sten, som er løse og som kan pilles af, men ellers er resten limet godt til. Måske væsentligt at jeg skrev det til at starte med :)

Jeg tænker en mejsel kan klare opgaven. Er der forskel på hvilken type hammer jeg bruger til at banke på mejslen til lige denne opgave?
Er der forskel på hvilken type hammer jeg bruger til at banke på mejslen til lige denne opgave?
Jo tungere hammer, jo færre slag. Så en to punds (1 kg.) mukkert, hvis du har sådan en, vil være fin.

fase
den type mur er det bare et slag fra bagsiden med en lille mukkert , så er de skilt af
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis