Belægning lavere end resten af have

Jeg skal have lavet belægning ved et hus, hvor sokkelkoten gør, at belægningen vil ligge under niveau i forhold til tilstødende plæne. Jeg er derfor i tvivl om hvordan denne skal bygges op, for at sikre en god afvanding, som hverken skader hus eller underminerer belægningen over tid.
Jeg havde forestillet mig at lave noget der mindre om det der ses på billedet, men overvejer at lægge en stribe skærver imellem yderste række fliser og den kantblok der skal holde plænen “væk”. Da faldet på belægningen jo vil gøre at vandet samles langs denne kant.
Jeg er i tvivl om denne rende vil skylle sandet væk under belægningen med tiden.
Håber der sidder nogen derude med lidt ekspertise jeg kan trække på 🙂

Søren
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde i mit tidligere hus en lignende terrasse uden at have en kant. Vandet sivede ned mellem fliserne og forsvandt uden kant med skærver.

fase
Hvis du lægger sand ud til kantsten, og undlader den yderste række belægnings sten så kan du godt fylde med skærver og få en fornuftig afvanding. Sand under skærver og fliser skylles ikke væk. Det har ingen steder at blive skyllet hen. 
Hvis det blot er en saml gang som vist så kan det nok godt sive ned imellem fliser, men et større areal kræver noget afvanding. Her kan dit system komme i brug. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis