Hej LDS
Jeg har for længst afsluttet mit badeværelse, men jeg mangler én fuge, som samtidig er en meget synlig af slagsen. Den er i et hjørne mellem en hvid væg og en flisevæg, hvor jeg har opsat sildebensmønster. -Og det er netop dét, der driller.
Normalvis har jeg ret godt styr på fugning. Er stor fan af fugebrikkerne, og skal fugen lægges som ikke-overmalbar endelig fuge, dobbeltgarderer jeg også med malertape på synlige steder.
Udfordring: når jeg kører med en fugebrik/pind/finger langs sildebensfliser, presser jeg ofte lidt fuge ind i flisefugerne som går 45 grader ind ift fugeretningen. Den retning gør, at malertape ikke naturligt kan trykkes ind som hvis det var en flisefuge, der ramte vinkelret ind på.
Har I et smart trick herpå? Evt. en meget god og fleksibel malertape, der kan "strækkes" og dermed klemmes ind i de ca. 15-20 flisefuger, der mødes på vejen. :-)
Det er forresten en hvid MS-polymerfuge (Dana Interior 521), så selv den mindste smule fuge på afveje vil være yderst synlig på de antracitgrå flisefuger.
Mvh. Emil