Kan jeg lave hul i Velfac pladedør

Hej
I forbindelse med etablering af udluftning i et murret redskabsrum, ønsker jeg at lave indsugning igennem yderdøren. Døren er en VELFAC Ribo træ/alu pladedør fra 2009.
Mine spørgsmål er:
  • Kan jeg lave et gennemgående hul i døren, og hvad er der inden i døren?
  • Har I et forslag til ventilationsrist med mulighed for afspærring som evt. kan monteres i døren?
PFT
Bjarne
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan til de fleste vinduer og døre eftermontere en eller flere friskluftventiler som sidder fordækt i rammen, men ved ikke om det passer til din model af dør eller om det giver åbning nok?

Har du evt prøvet at spørge ved Velfac kundeservice? - de har noget på hjemmesiden der ser ud til at passe på Ribo-serien:
https://produkter.velfac.dk/products/18760/18790/19848#p-8113

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg har været i kontakt med Velfac, de anbefaler ikke at eftermontere udluftning.
Jeg vil også helst gå igennem dørpladen, da rammen er med aluminium, og for at få et større gennemstrømningsareal.

Allans billede viser ret godt hvad du kan forvente at finde inden i fyldningen. 
Du kan alternativt tage fyldningen ud, skære en helt ny plade, eller opbygge en som du vil have den og indsætte i døren. Det er ret nemt at tage fyldningerne ud og sætte i igen på en Velfac (Rationel) dør.

MVH Njord
Mange tak for kommentarerne.
Jeg overvejer lige hvad jeg gør med baggrund i jeres svar. Hvis jeg vælger at lave hul i døren, skriver jeg mine erfaringer ind her.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis