Skorstenshætte - hvilken skal jeg vælge?

Hej. 

Det regner ind i min skorsten, og det vil jeg selvfølgelig gerne slippe for.

Jeg har en muret skorsten med et kvadratisk hul på ca. 30 x 30. Hvad er mine bedste muligheder for at få en hætte på, så det stopper med at regne ind? Jeg synes, det er lidt svært at finde rundt i markedet for skorstenshætte.

Jeg vil helst undgå beton-hætte. Gerne så diskret som muligt, gerne i stål f.eks. Jeg har vedhæftet et billede af toppen af min skorsten.

På forhånd tak for svar!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad bruger du skorstenen til? Jeg bemærker den ikke er foret med ISO kærn. En skorsten der bruges regelmæssigt og er korrekt opført har ingen problemer med regnvand.

Har du oliefyr ædes stål op på rekordtid. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skorstenen er til en pejs. Jeg har endnu ikke brugt pejsen, da jeg gerne vil have indsats i først. Pejsen var ofte brugt af tidligere ejer, men ved kraftigt skybrud kommer der vand ind. Måske tidligere ejer ikke bemærkede det, da der ved pejsen var brune mursten, som nu er vandskurede og hvide - og dermed er det nemmere at se det beskidte vand.

Overvejer denne top, som størrelsesmæssigt ville passe fint over lysningen:

https://www.bygmax.dk/schiedel-skorsten-tag-46x46-35x35-27cm.html
Inden du gør noget, vil jeg anbefale du får en snak med din skorstensfejer. Det gælder særlig den tilsyneladende manglende ISO-kærn.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis