Hjælp

Jeg har en yanmar diesel ysm12g som ikke vil starte efter den har stået stille i 9 mdr, nogen siger at generatorer er defekt, andre sige det er mine stempeler. Hvad tror i?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nødt til at beskrive lidt nærmere hvad der sker. Begge påstande virker ret usandsynlige. Er der strøm på batteriet? tørner motoren ? Er der diesel på tanken. Kan du svare ja til det hele så prøv at løsne et rør til en dyse og se om der kommer diesel ud.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis starteren tørner motoren, har du så prøvet at sprøjte dieselstart ind i indsugningen? Generatoren har intet med start af motoren at gøre.

fase
Det der har jeg også været ude for, godtnok på en Bukh Dv10. Jeg fik det råd, at sprøjte godt med smøreolie ind i cylinderen, drikke mig en øl, medens olien sivede ned langs stemplet, og så prøve at tørne den. Det hjalp for motoren statede. Der sker det, at oliefilmen i cylinderen efter lang tids stilstand tørrer væk og så er tætningen omkring stempelringene væk.
Det der med at sprøjte tyk smøreolie ind og vente en halv times tid, har jeg også prøvet. Det virkede fint !

Finnband
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis