Udskift af badeværelsesskab og vask

Hej lav-det-selv’ere. Jeg har begivet mig ud i selv at skifte vask og underskab på badeværelset. Er nu kommet i tvivl om, hvorvidt projektet alligevel er for kompliceret for en nybegynder som mig. 😅 Er kommet så langt (kort!) som at skulle lukke for hanerne under vasken. Det gik fint med den varme hane, men den kolde er så kalket til, at den ikke rykker sig. Troede netop, jeg begyndte at mærke lidt bevægelse, men så begyndte det blot at dryppe fra “slangen”. To spørgsmål: Kan jeg blive ved med at skrue til højre og venstre på ventilen og vil den så give sig med tiden, eller risikerer jeg syndflod på badeværelset? Og er der alternativt et sted, jeg kan lukke for vandet i hele huset mens jeg udfører arbejdet?
Jeg har allerede: Afkalket ventilen, forsøgt mig med at skrue den lille skrue forrest af, forsøgt at volde den. 😅

Håber, nogen kan hjælpe mig.

Mvh Anne Sofie
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Syndflod får du næppe. Du spørger, hvor du ellers kan lukke for vandet. Prøv ved vandmåleren, så bliver der lukket for både koldt og varmt vand. Trykket tager du af ved at åbne en vandhane.

fase
De kan gå lidt stramt men plejer ellers at virke  i mange år. 
Du kan tage fat i håndtag med en polygrib / vandpumpetang. Så giver du den lidt frem og tilbage indtil den går løs. 
Du kan ikke afkalke den udefra så det hjælper. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis