Fugt i sokkel eller?

Jeg har her for en måned siden haft en vandskade i min krybekælder som nu er udbedret uden nogen skader efter følgende.  

Nu efterfølgende opdager jeg at vores sokkel er fugtig I området hvor skaden har været der. 


Kan ikke helt gennemskue om det er en kritisk skade eller ej?

Virker til at når jeg Googler det at der skal et større projekt igang for at fikse det.. 😕

Og det har ikke noget med vandhanen at gøre.  😄
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er sikker på der ikke er et utæt rør inde i vægen?


Vi prøver igen, i morgen --
Tror ikke det er i selve væggen, det ser kun ud til at det er soklen og ikke murværket der er opfugtet. Murpappet på soklen vil jo forhindre vandet i at vandre længere op. Det må også have stået på i et stykke tid hvor det har fået frost for det ser ud til at sokkelpuds er revnet i det stykke og måske er ved at slippe fra soklen.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

je_ns skrev den 17-08-2022 09:32:28

Du er sikker på der ikke er et utæt rør inde i vægen?

 Har tjekket vandmåleren..  Den viser ikke nogen utætheder 

BOFH skrev den 17-08-2022 10:10:10

Tror ikke det er i selve væggen, det ser kun ud til at det er soklen og ikke murværket der er opfugtet. Murpappet på soklen vil jo forhindre vandet i at vandre længere op. Det må også have stået på i et stykke tid hvor det har fået frost for det ser ud til at sokkelpuds er revnet i det stykke og måske er ved at slippe fra soklen.

/BOFH 

Er ikke sikker jeg forstår,  er jeg ude i at fugt sikre hele soklen som i at grave op eller fugtspære? 
Kiddi skrev den 17-08-2022 10:55:55

BOFH skrev den 17-08-2022 10:10:10

Tror ikke det er i selve væggen, det ser kun ud til at det er soklen og ikke murværket der er opfugtet. Murpappet på soklen vil jo forhindre vandet i at vandre længere op. Det må også have stået på i et stykke tid hvor det har fået frost for det ser ud til at sokkelpuds er revnet i det stykke og måske er ved at slippe fra soklen.

/BOFH 

Er ikke sikker jeg forstår,  er jeg ude i at fugt sikre hele soklen som i at grave op eller fugtspære? 

Nej, udsagnet skulle forståes sådan at jeg tror kilden til opfugtningen sker i soklen eller fra jorden. Det nytter jo ikke at gå i gang med at reppe hvis man ikke kender årsagen til problemet.

Hvis røret til vandhanen var utæt oppe i væggen synes jeg at murværket også burde være opfugtet og det virker det ikke til på billedet.

Kan du oplyse om der er dræn, afløb, kloak eller andet vandførende i nærheden?

/BOFH 



Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis