Fylde vand gasanlæg

Helt ny med gasanlæg og kan ikke finde uf af hvordan jeg fylder vand på. Nogen der kan hjælpe med hvilke ventiler der skal skrues på? 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Prøv at åbne ventilerne i enderne af den hvide slange under varmtvandsbeholderen. Du fylder vand på til manometret viser ca. 1,5 bar. Husk at lukke for begge ventiler efterfølgende.

Søren O
Mange tak for svar Søren! Jeg har forsøgt at skru ventilen med sort håndtag på den hvide slangen, uden at det gav resultat. Men måske skal jeg så også skru på andre enden af den? Det er dog ikke en ventil i anden ende, se billede vedlagt 
Det er også en ventil du viser   der skal  bruges en skruetrækker nogle kan der også bruges umbraco hvis det er en mulighed så brug den.
Perfekt, nu er også vandet fyldt til. Desværre er ikke problemet løst, da det stadig ikke ser ud til at den finder flammen. Er der nogen der ved hvad der så kan være problemet, om ikke manglende vand?
Mon ikke du skal slukke den et par minutter og så tænde igen. Jeg kan ikke se fabrikat på gasfyr ellers kunne man nok søge på fejlmelding  .EA

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Tak for svar. Det står i manualen at denne fejl-meldingen betyder at gasfyret ikke finder flammen. Vagtcentralen sagde så det var pga at der ikke var vand, men nå er der vand og fyret er slået fra og til flere runder, uden at stanse med denne meldingen. Inget varmt vand at hente i huset. Måske skal jeg have tag på en service tekniker, om der ikke findes en nem løsning på problemet
Ok det er nok gas fyrs service du så skal have fat i. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Til information var problemet løs grus og sten inde i anlægget fra da vores vvs trak et nyt udtag til gasanlægget!

Tak for hjælpen. 
Ok med tilbage melding. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis