Genvex ECC 375 TS/TL

Håber i kan hjælper mig.

Jeg har dette anlæg...

jeg har sat min temperatur på 23c hele året menu K7.

Jeg har det til at køre hverdag fra kl 01 til kl 09..

Nu er det sommer hvordan får jeg så mit anlæg til kun at smide kold luft ind når det køre.

Og når det er vinter så skal det jo lukke af så det ikke smider kold luft ind.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad mener du med kold luft?

Dit anlæg er en passiv varmeveksler. Hvis det har bypass, kan du få udeluften direkte ind, men ikke koldere end det.
Eco 375 har mulighed for bypas. Mon ikke du skal indstille det på styring eller i app. 
By pas vil sige at der åbner sig et spjæld som leder indblæsnings luften forbi varmegenvinding. Derved kommer udeluften direkte ind. 
Det kan man så bruge ca. kl. 00,00 - kl, 07,00 og så slukke for anlægget og undlader at åbne vinduer m.m. så man bevarer kulden i huset til hen over middag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 15-08-2022 23:31:54

Eco 375 har mulighed for bypas. Mon ikke du skal indstille det på styring eller i app.
By pas vil sige at der åbner sig et spjæld som leder indblæsnings luften forbi varmegenvinding. Derved kommer udeluften direkte ind.
Det kan man så bruge ca. kl. 00,00 - kl, 07,00 og så slukke for anlægget og undlader at åbne vinduer m.m. så man bevarer kulden i huset til hen over middag. 

Ja. men man ikke bare slukke og tænde for bypass, prøve lige nu om det er nok bare at stille min temp på 15c..

 

De grader du justerer på er sikkert blot til ekstra el-opvarmning. Genvex reguleringer er normalt ikke specielt avancerede. De har næppe noget med by-pass at gøre.
GodeVen skrev den 16-08-2022 12:26:47

De grader du justerer på er sikkert blot til ekstra el-opvarmning. Genvex reguleringer er normalt ikke specielt avancerede. De har næppe noget med by-pass at gøre.

haha, nej har ikke el-opvarmning  på mit anlæg.

Det er K7 er

K7 - Temperatur
Ved denne funktion er det muligt at indstille den ønskede
temperatur, såfremt anlægget er udstyret med en
eftervarmeflade og/eller bypass-spjæld.
På trykknappen ud for symbolet temperatur kan den
ønskede temperatur indstilles mellem 10 °C og 30 °C.
I midten af displayet vil den aktuelle temperatur blive vist

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis