Male håndvask

Hejsa.
Jeg har en håndvask på badeværelset som trænger til udskiftning. Desværre laves den ikke mere så for at få ny vask koster det helt nye skabe på badeværelset, hvilket er temmelig kostbart.
Jeg drømmer om at “ male” vasken. Har set der findes noget emalje maling til håndvaske, men er der nogle af jer der ved om der findes terrazzo maling som man kan bruge på en vask.
Mvh. Hanne
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At male håndvasken er ikke en holdbar løsning.

Men er du helt sikker på at der ikke findes en egnet vask et sted på det store internet? 

Sæt et billede ind af møblementet, så kan vi lige hjælpe med at lede.

Elektronikteknikeren
Tusind tak.
Jeg tager lige billeder og måler.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skab og vask er 50 cm. Bred.
Fra bagkant og ud midt i buens forkant er der 47 cm.
I hver side på vasken er 36cm.
Jeg har et billede af en seddel der sidder under vasken.
Jeg ville nok lige tage ud i en butik der har denne på lager, og tage målene. Evt. Medbring en skabelon i pap af selve buen.

Link​​​

Elektronikteknikeren
Tusind tak for din tid, det var pænt af dig.
Jeg har været i Bauhause og set denne vask.
Det var medarbejderen der der fortalte mig at jeg må købe nye skabe. De har ikke de mål som min nuværende vask har. Min er 47 cm. Fra væg til midt i buens forkant, den i linket er desværre kun 42 cm. Samme sted.
Atter engang tusind tak for din hjælp.
Mvh Hanne 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det ser ud som vasken er af plastik.

Hvad man kan gøre, er afhængig af hvilken type plast det er.

Hvis den er gennemfarvet, kan den måske slibes ned. Det vil være et stort arbejde, hvor der startes med groft sandpapir og forsætter med finere og finere indtil der afsluttes med polering. Hvis det kun er kanten, kan I prøve der. Vasken skal afmonteres hvis den skal slibes overalt. Det ligner at den er limet i.

Hvis den er er behandlet med Gelcoat, kan man godt reparere hakker i vasken. Man skal finde den rigtige nuance. Det kræver omhu at få et pænt resultat.
Godeven tusind tak for din tid og svar.
Du har ret det er som om den er belagt med noget plasticagtig materiale.
Hakket foran er til at leve med, det værste er nede i vasken hvor den er fuldstændig revnet.
Jeg må indrømme at jeg overvejer at henvende mig til en professionel der kan emaljere. Hvis det kan lade sig gøre på den belægning.
Det er pænt af dig at skrive 🙏🏼 tak for dit indput.
Mvh Hanne
I stedet for at reparerer vasken har du overvejet om du kan udskifte træ forstykket ?

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt kan kan du ikke udskifte vasken da en ny vask ikke passer ind i skabet og her vil jeg formode at det primært er forpladen og den buede del der ikke passer mål med en ny vask.

Denne forplade i skabet kan normalt tages af - Hvis du havde en dygtig lokal snedker kunne det være de kunne lave en ny front med bue ? En dygtig snedker kunne sikkert få en ny forplade med finer og få den til at næsten passe med den rigtige patinering. Alternativt kunne du jo også finde en ny forplade der fremfor at passe i skabets farve passede i den nye vasks farve for på den måde at få det til at se ud som tiltænkt som en dal af vasken fremfor skabet ?

Hensan tak for dit svar.
Det er en rigtig god ide, du har ret i at den buede frontplade er skruet på. Den vil jeg tage af og med ud i butik for at være sikker på om ny vask har samme bue.
Tusind tak for dit svar og din tid.
Mvh Hanne 

Hvis producenten af dine bademøbler ikke har en løsning, må du regne med noget tilpasningsarbejde hvis du køber en anden.

Man kan ikke emaljere plastik.

Du kan ikke male din vask med traditionel maling, måske er der en løsning med gelcoat eller epoxy, men det kan jeg ikke vejlede dig i.

Nu ved du, at næste gang skal du ikke have en vask i plastik.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også