Bærende eller nogen stabilisere væg?

Hej alle ny bruger her, jeg står og skal igang med at fjerne nogle vægge i rød er en trævæg og i grøn er murstens vægge. Spørgsmålet er og de grønne vægge har nogen effekt andet end at være rum adskillende? Jeg har været oppe på loftet og der ligger ikke spær af på den. Hvad tænker i ?,😃
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. 
Det mener jeg ikke der er problemer i.
Vægge markeret med grøn kunne være bærende, men da der ikke er vist en bjælke under spær i resten af stuen så er de heller ikke bærende ved gangen.  Det ser ud som gitter spær hus og de er normalt selvbærende. 
Væggen markeret med rød kan være stabiliserende på ydervæggen. Men det er ikke sandsynlig med en trævæg. Desuden er der ikke urimelig langt hen til næste tværgående væg OG væggen imellem stue og soveværelse stabiliserer også da spærene er fastgjort til mur i begge sider. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 12-08-2022 22:45:37

Velkommen på lds. 
Det mener jeg ikke der er problemer i.
Vægge markeret med grøn kunne være bærende, men da der ikke er vist en bjælke under spær i resten af stuen så er de heller ikke bærende ved gangen.  Det ser ud som gitter spær hus og de er normalt selvbærende. 
Væggen markeret med rød kan være stabiliserende på ydervæggen. Men det er ikke sandsynlig med en trævæg. Desuden er der ikke urimelig langt hen til næste tværgående væg OG væggen imellem stue og soveværelse stabiliserer også da spærene er fastgjort til mur i begge sider. 

 Tak for svar elmand, samme konklusion jeg kom til blev dog i tvivl da der i kælderen er en he120b under væggen men tænker den kun bærer på væggen over.

Tak igen for svar 😃

Ja det er sikkert årsagen til den HEB. Mon ikke der er vægge i kælderen under de andre vægge i stueetage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis