Hjælp til wedi plader

Hej.  
Jeg er så småt ved at gøre klar til at lave bordet i mit udekøkken. 
Men har lige brug for lidt hjælp til at lave bordet.  
Jeg har alm træ konstruktion med Lægter osv til bordpladen.  Jeg har 2 lag wedi plader på hver 20mm (altså 40mm i alt) tyk samt et par samlinger.
Hvordan skal jeg gøre helt præcis.  Jeg har ikke de der wedi skruer. 
1. Hvordan sørger jeg for at de 2 plader bliver fastgjort til min trækonstruktion uden de specielle skruer.?
2. Hvordan sætter jeg de 2 plader sammen,  skal der skrues eller bruge fliselim til at sætte dem sammen.?
3. Skal der gøres noget i de samlinger der er i pladerne?
4. Når de 2 plader er sat sammen og jeg skal have 60*60 keramiske fliser på,  skal der gøres noget med wedi pladerne inden,  eller kan jeg bare ligge fliselim direkte på wedi pladen og så på med fliserne?
5. På bagkanten vil jeg skære en flise til på 7 cm høj,  og sætte på bagkanten så det bliver afsluttet med samme flise,  noget man skal være OBS på.  Og kan man bruge fliselim direkte på træet hvis ikke jeg har wedi plade nok,  eller kan man gøre noget andet så man ikke skal ud og købe en hel plade mere bare for bagkanten? 
Se evt billed af bordet :)
Pft 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Wedi plader er meget bløde. så du skal bruge nogle store skiver. Hvilken type skrue du bruger har ingen betydning når der træ under. Så du er nødt til at købe de specielle wedi montage skiver. link
2. Der skal laves trækonstruktion under alle samlinger og så skal det skrues fast. Du kan derudover bruge montagelim på kanter men underlag er det vigtigste. 
3. Du må mærke dig frem til stivheden af pladernes egne samlinger.
4. Fliselim binder på stort set alt, så det vil være ok direkte på Wedi plader. 
5. Det vigtigste er at trækant og Wedi plader er sat fast på samme konstruktion. Eventuelt også lime trækant fast. 
Så kan fliselim holde på træ også. husk fleksibel silicone fuge i overgang lodret/vandret. 

PS. I en anden tråd fra dig om pladernes egnethed  er der udtrykt nogen tvivl om wedi pladers er gode til formålet. Så det kunne da være godt hvis du vender tilbage efter et par år med dine erfaringer. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
1. Så jeg er nød til at bruge de specielle skruer til at fastgøre pladerne,  eller ville jeg kunne bruge andre skruer til formålet.?  Synes de er ret dyre. 
2. Så der hvor der er samlinger ved wedi pladerne kommer der lim imellem dem og så er der noget bærende træ under de samlinger der er? 
3. Ville jeg kunne sætte fliserne op direkte på træet men bare huske at bruge en fuge imellem vandret og lodret flise som kan give sig. ? 
4. Træ kanten er sat på samme konstruktion som wedi pladerne ligger på? 

1. Du skal kun bruge de specielle skiver og så almindelige undersænkede skruer. 
2. korrekt 
3. ja
4 .ok. 





Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis